وارد شوید ثبت نام کنید
پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۲

انواع سقف های شیروانی فلزی کدامند؟✔-دیجی آهن

 

انواع سقف های شیروانی فلزی کدامند؟ سقف شیروانی فلزی یک نوع پنل فلزی از جنس آلومینیوم مس ،فولاد، قلع و روی است که کاربرد های گسترده ای در تجارت و صنعت دارد. سقف شیروانی فلزی معمولاً دارای پروفیل آجدار یا موجدار است که از طریق فرآیندی به نام قالب سازی به دست میآید.

طی این فرایند ورق های فلزی بزرگ از رول ها جدا می شوند و از طریق قالب ها شکل می گیرند و نمایه ای آجدار در آن ها ایجاد می شود. انواع سقف شیروانی فلزی برای کف سازی سقف و همچنین برای ساخت قالب استفاده میشود این نوع سقف با استفاده از پیچ یا پین بتن های بادی نصب می شود و همچنین می توان آن را جوش داد. جهت اطلاع از قیمت تیرآهن موجود در بازار لطفا کلیک کنید.

این سقف روی تیرچه های فولادی یا تیر های فولادی نصب می شود و یک پلتفرم بادوام برای نصب به عنوان بام منازل عایق یا غشای ضد آب سقف است.

 

زیر شیروانی سقف به چه معناست؟

غلاف با پوشش سقف که به آن روکش نیز می گویند، پایه و اساس سیستم این نوع سقف است که سقف را به خانه شما متصل می ‌کند و همچنین پایه ای است که در بالای ستون های ساختمانی – “اسکلت” اتاق زیر شیروانی شما قرار می گیرد تا تیرها را بپوشاند و وزن سقف را تحمل کنند.

 

شیروانی سقف چیست؟

شیروانی سقف که معمولاً پوشش پاسیو نامیده می شود؛‌ سازه ای متصل به ساختمان شما است که در برابر تابش آفتاب و جمع شدن آب باران از ساختمان محافظت کرده و می تواند پوششی محکم یا آزاد داشته باشد. آلاچیق نام دیگر سقف شیروانی یا پاسیو است. این نوع از سقف معمولاً به عنوان یک پوشش آزاد شناخته می شود که توسط ستون ها یا عرشه پشتیبانی می شود.

 

انواع سقف شیروانی فلزی

انواع مختلف سقف های شیروانی فلزی موجود در بازار از ورق گالوانیزه ساخته می ‌شوند و ورق های گالوانیزه خود به دو دسته سفالی و شادولین تقسیم می ‌شوند که نوع اول این ورق ها از جنس سفال نیستند و تنها به شکل سفال تولید و به بازار عرضه شده ‌اند. ورق‌ های پالرمو، جنوا و پرچین جزو این دسته محسوب می ‌شوند.
نوع دوم یعنی ورق ‌های شادولین شامل سقف‌های شیروانی ذوزنقه‌ای، سینوسی و … می‌ شوند. با مراجعه به سایت دیجی آهن می‌توانید انواع این سقف ها را تهیه نمایید.

 

سقف های شیروانی شادولین

این نوع از سقف که شامل انواع سقف های شیروانی فلزی از جمله ذوذنقه ای و سینوسی می شود از پرکاربرد ترین انواع شیروانی های فلزی است که در رنگ های مختلف به فروش می‌ رسند. همچنین این نوع سقف ها از لحاظ مالی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه هستند.

 

سقف های شیروانی سفالی

این نوع از سقف های شیروانی تفاوت ظاهری زیادی با دیگر مدل های سقف دارند و البته این سقف ها کاملا سبک بوده و به همین خاطر عمل نصب و حمل و نقل آن ها به سادگی انجام می شود. برخی از انواع این سقف ها در برابر زلزله نیز مقاوم هستند و در نهایت موجب کاهش هزینه های ساختمان خواهند شد.

 

سقف شیروانی چگونه پایدار و محکم نگه داشته می شود؟

اکثر سقف های زیر شیروانی برای تحمل وزن سقف شیروانی در طول فصول سال به پایه های جداگانه ای از شیروانی نیاز دارند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چگونه سقف شیروانی را محکم کنیم!
برای ایجاد این پایه ها سوراخ هایی را درون سقف حفر کنید و داخل آن ها سیمان بریزید تا محکم نگه داشته شوند.

 

آیا می  توان سقف شیروانی را روی سقف موجود ساختمان نیز نصب کرد؟

سقف های شیروانی فلزی را می توان بر روی مصالح سقف موجود هم نصب کرد اما با این حال، نصاب سقف شما باید مطمئن شود که سقف زیر در شرایط خوبی است. اگر ساختار چوبی سقف آسیب دیده است قبل از نصب ورق های فلزی روی آن باید آن را تعمیر کنید.

 

سقف شیروانی استاندارد چیست؟

شیروانی سقف؛ لایه سقفی است که به آن روکش نیز می گویند که بین ستون ها و تیرچه ها و لایه زیرین سقف معمولی نصب می شود. شیروانی سقف با اتصال ستون ها و تیرچه ها به هم به عنوان یک ساختار متحد کننده عمل می کند و اینگونه استاندارد های لازم در آن اعمال می شوند.

 

سخن پایانی

همانطور که پیش تر از این نیز شرح دادیم؛ انواع سقف های شیروانی فلزی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و به گونه های متفاوتی نصب و وصل می ‌شوند.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن