وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۴۴

انواع کامپوزیت در بازار کدامند؟ + کاربردها و مزایای آن✔-دیجی آهن

 

انواع کامپوزیت که از جنس ورق آلومینیوم هستند؛ در واقع یک سری پنل ‌های مشخص با ابعادی مشخص هستند که طراح ابعاد و اندازه آن ها را تعیین می کند، این نوع کامپوزیت ها بر روی دیوار بیرونی ساختمان نصب می‌شود و اصطلاحا به آنها نمای کامپوزیت نیز می ‌گویند.

افرادی که می خواهند ساختمان بسازند، برای ساخت نمای آن ساختمان‌ مجبور به استفاده از مصالحی مانند آجر، سنگ یا سیمان نیستند. به تازگی مصالح دیگری نیز برای نمای ساختمان استفاده میشود که یکی از مصالح پر کاربرد در نمای ساختمان‌های جدید، نمای آلومینیومی  یا کامپوزیت نما است. جهت اطلاع از قیمت میلگرد لطفا کلیک کنید.

 

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت که از جنس آلومینیوم است؛ اولین بار در کشور آلمان ابداع و تولید شد، اما به خاطر نداشتنِ کیفیت در آن زمان و وجود محدودیت برای ساخت بنای ساختمان از آن استقبال نشد. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی در معماری، استفاده از نمای کامپوزیت آلومینیومی مورد توجه طراحان و معماران ساختمانی قرار گرفت.

انواع کامپوزیت های آلومینیومی از سه لایه تشکیل شده اند که این لایه‌ها دارای دو لایه کلی از جنس آلومینیوم به ضخامت ۳ تا ۵/۰ میلی متر و یک لایه دیگر از مواد پلی اتیلنی به ضخامت ۳ الی ۵ میلی متر هستند.

لایه بیرونی این نما دارای یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF به خاطر ثابت ماندن رنگ است. یک لایه فیلم برای محافظت از ورق کامپوزیت بر روی سطح این نما نیز قرار گرفته است.

در انواع کامپوزیت آلومینیومی به خاطر ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی ورق ها، نوع رنگ به کار رفته در لایه بیرونی و نوع مواد به کار رفته در لایه میانی، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. البته شاید ندانید، که هر کدام از انواع ورقه‌های کامپوزیتی، کیفیت و کاربرد مشخصی را دارا هستند. جهت اطلاع از قیمت نبشی لطفا کلیک کنید.

 

انواع کامپوزیت

انواع ورق‌ های کامپوزیت از جنس آلومینیوم، درست بر عکس سایر مصالح ساختمانی از نظر رنگ، مدل، نحوه نصب و دیگر ویژگی ها تنوع بسیار بالایی را برای مصرف کنندگان و ساختمان سازان پدید آورده اند. این کامپوزیت های آلمینیومی از نظر کاربرد نیز با یکدیگر متفاوت هستند، لایه درونی انواع این کامپوزیت ها از جنس پلی اتیلن و لایه بیرونی لز جنس آلومینیوم است که با این وجود باز هم انواع آن با یکدیگر تفاوت دارند.

ضخامت لایه آلومینیومی در ورق‌های کامپوزیتی نیز میتواند کاملا متفاوت باشد. پوشش سطح ورقه های کامپوزیتی، طرح‌ آن ها، رنگ‌ها و انواع آلومینیومی کامپوزیت بر اساس پوششی که سطح ورقه‌ها دارد نیز انواع مختلفی دارند و با یکدیگر تفاوت هستند. در ادامه تعدادی از انواع کامپوزیت را معرفی کرده ایم:

  • نمای کامپوزیت طرح سنگ
  • نمای کامپوزیت آینه ای
  • نمای کامپوزیت طرح چوب
  • نمای کامپوزیت طرح آجر

کاربرد های کامپوزیت

از جمله کاربردهای کامپوزیت نما؛ می ‌شود به استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان ‌های اداری، صنعتی، آموزشی، بهداشتی، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ ها، ایستگاه‌ های مترو با آن‌ ها اشاره کرد. علاوه بر این کامپوزیت ها برای پوشش گنبد ها و ابنیه‌ های خاص که رنگ ها و طرح های مختلفی دارند نیز استفاده می شوند.

ورق های کامپوزیت آلومینیومی جایگاه خاصی در طراحی نمای ساختمان دارند و به دلیل ویژگی های این نما کاربردهای متفاوتی دارند.

استفاده از آنها به عنوان نما کامپوزیت مغازه، نما کامپوزیت ویلا ، نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی از جمله کاربرد های آن است. علاوه بر این‌ موارد از آلومینیوم کامپوزیت بیشتر برای ایجاد روکش‌ فلزی یا پارتیشن ‌های خارجی و داخلی، سقف‌های کاذب، نشانه‌ها، پوشش‌های ماشین، ساخت و ساز مخزن و دیگر موارد ساختمانی از مانند همین ها استفاده می ‌شود.

به دلیل وجود تکنولوژی های جدید و به خاطر سلایق  متفاوت معماران و درخواست مشتریان، مصالح ساخت وساز به طور مداوم در حال تغییر، پیشرفت و توسعه هستند. اما یکی از مصالح پرکاربرد برای نمای ساختمان‌ها، قطعا آلومینیوم کامپوزیت است. همان‌طور که اشاره شد، این ماده دارای کاربردهای فراوانی است.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله با انواع کامپوزیت آشنا شدید، این محصول در رنگ ها و طرح های متفاوت و متنوعی عرضه می شود. شما میتوانید انواع تیرآهن و میلگرد و نبشی و … را از سایت دیجی آهن تهیه فرمائید. جنس پایه این محصول از آلومینیوم می باشد و همچنین دلیل استفاده از آن در نمای ساختمان زیبایی و درخشش خاص آلومینیوم است.

با این حال این محصول می‌تواند کاربرد های بسیار متفاوتی داشته باشد که بنا بر خواست مشتری یا سازندگان طراحی می‌شود. اگر می‌خواهید کامپوزیت اصل تهیه نمایید بهتر است پیش از خرید با انواع کامپوزیت آشنایی داشته باشید و سپس با توجه به کاربردی که نیاز دارید آن را تهیه کنید.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن