وارد شوید ثبت نام کنید
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۵۸

تحلیل روز بازار آهن | ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ – نوسانات میلگرد و تیرآهن

بدانیم

برای تولید محصولی در صنعت آهن تامین انرژی مربوطه بسیار مهم و اساسی است. چون اهرم فشار در قیمت گذاری تولیدات محصول محسوب میشود. که این عوامل بسیار موثر در بازار آهن است،برای یکسان کردن بازار ابتدا باید مدیریت هزینه و مواد اولیه بصورت همزمان اعمال شود که وضع بازار آهن به حالت ایده ال تبدیل شود. اخیرا با نوسانات قیمت میلگرد و تیرآهن رو به رو بودیم که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

 

نوسان میلگرد و تیرآهن

با شرایط این روزها قیمت میلگرد در اکثر مبادیان فروش تغییر چشمگیری نداشت، ولی تعدادی از تولیدکنندگان حدود ۴۵٫۰۰۰ هزار تومان با افت قیمت میلگرد در ابعاد مختلف روبرو شدند. و در این بین تیرآهن ذوب آهن در هرشاخه محصولات خود حدود ۵۰٫۰۰۰ تومان کاهش قیمت را رویت کرد. و امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور مجددا بازار تیرآهن و میلگرد مثل روز قبل در حال گذاران هستند .

 

اتفاقات در جزر و مد قیمت ها

در حالی که یکسره با نوسانات بازار آهن دست و پنجه نرم می کنیم قطعا واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ متضرر خواهند شد. در صنعت فولادی کشور حدود ۷۵% از هزینه ها به شکل تغییر یافته عمل می کنند. این به آن معناست که کارخانجات تولیدی نتوانند از پس هزینه ها و قیمت  های جهش یافته بر بیایند ؛ تعطیل می شوند. که این امر بطور کل با از بین رفتن مجموعه ها کامل میشود.

 

افزایش قیمت فولادی استپ کرد

با توجه به شرایط روزهای گذشته می توان اذعان کرد که مجموعه های کوچک تولیدی بخاطر بالا و پایین شدن بهای متریال اولیه و هزینه های همیشگی که غالبا ثابت هم هستند باید موشکافانه بررسی شوند تا کلیه کارخانجات کوچک و بزرگ بتواند با هم رقابت خوبی داشته باشند.

 

یادآوری

جهت استعلام تمامی مقاطع فولادی از سایت دیجی آهن دیدن فرمایید. یا برای مشاوره برای خرید و قیمت های بروز دیجی آهن با کارشناسان واحد بازرگانی با تلفن چهار رقمی ۱۸۴۹ تماس بگیرید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن