وارد شوید ثبت نام کنید
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۳۷

تحلیل قیمت تیرآهن i7 سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان✔️-دیجی آهن

 

در این مقاله به تحلیل قیمت تیرآهن i7 سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان می پردازیم. طبق بررسی های به عمل آمده قیمت تیر اهن I7 سایز ۱۴ که در تیر ماه سال ۱۴۰۱ شاخه ای ۲٫۳۸۵٫۳۰۰ تومان بوده است، با افزایش شاخه ای ۳٫۸۹۹٫۱۰۰ تومان در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ رسیده است که این سیر صعودی حدود ۶۴ درصد افزایش قیمت طی ۱۲ ماه گذشته را در نمودار نشان می دهد.

 

تاثیر قیمت دلار

از دلایل مهم و شاخص اصلی افزایش قیمت محصولاتی چون تیر اهن I7 سایز ۱۴ ، افزایش لجام گسیخته قیمت دلار و ارز بوده بطوریکه دلار از  ۲۷۰۰۰ تومان تیرماه ۱۴۰۱ به ۵۱۰۰۰ تومان درخردادماه ۱۴۰۲ تغییر کرد و طی یکسال گذشته حدود ۲۴۰۰۰ تومان افزایش قیمت دلار را همراه داشتیم برای مشاهده نمودار نوسانات دلار به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

 

تاثیر شرایط سیاسی

از دیگر شاخص افزایش تیر اهن I7 سایز ۱۴ و محصولات فولادی، عدم سرمایه گذاری در حوزه فولاد و شرایط سیاسی کشور و اتفاقات فولاد مبارکه اصفهان و بر هم خوردن ثبات اقتصادی در جهان و حتی شرایط سیاسی در داخل کشور باعث این نابسامانی در جهش ناگهانی قیمت ها شد. 

 

حذف فروش مستقیم کارخانجات

توضیح اینکه، در روند تولید تمامی محصولات فولادی، ذوب آهن اصفهان با حذف فروش مستقیم و همچنین فروش بصورت برات و اعتبار اسنادی، موجبات افزایش اجباری محصولات فولادی را فراهم، و کلا سیستم بانکی را از چرخه فروش خارج نمود، که ذوب آهن اصفهان هم دقیقا با همین ساختار، فروش نقدی را جایگزین فروش اعتباری کرد و متاسفانه با افزایش قیمت و نوسانات بیشتری روبه رو شدیم و اوضاع صنعت فولادی کشور در هاله ای از ابهام در روزهای آینده قرار گرفت.

 

نتیجه گیری

شاخص های اصلی نوسانات تیرآهن به قیمت ارز، شرایط سیاسی و حذف فروش مستقیم کارخانجات بزرگ بستگی دارد، با این تفاسیر در صورت ادامه این جریانات اقتصادی، نرخ آهن آلات را باید دقیقه ای محاسبه کرد، با علم براین که در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد، اتفاقات بورس کالا و همچنین تحویل گرفتن از درب کارخانه، مجددا با افزایش قیمت تیراهن و دیگر محصولات فولادی در هفته های آتی مواجه خواهیم شد.

 

 

 

 

نمودار تغییرات تحلیل قیمت تیرآهن i7 سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان

از بین انواع تیر آهن، تیر آهن ۱۴ i7  ذوب آهن یکی از سبک ترین و پر فروش ترین ها در بازار است. این نوع تیر آهن کاربرد های فراوانی از جمله در ساخت پل، سکو و راه پله ها دارد. علاوه بر همه کاربرد هایی که دارد یکی از مهم ترین پروفیل ها در ساختمان سازی است. علت استفاده از این نوع تیرآهن در ساختمان سازی نیز تحمل نیرو های خمشی و انعطاف پذیری آن است. 

در تصویر زیر می توانید، نمودار تغییرات قیمت تیرآهن i7 سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان را در سایت دیجی آهن مشاهده نمایید.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن