وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲

روش های تشخیص میلگرد تقلبی از اصل + معرفی ۵ روش کاربردی – دیجی آهن

 

شاید شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده باشید که گاهی اوقات تشخیص یک محصول تقلبی از جنس میلگرد یا آهن از اصل آن کاری به نسبت دشوار است؛ اما حتی برای تشخیص این مسئله نیز روش های مختلف و گوناگونی وجود دارد که اگر با آن‌ ها آشنا باشید؛ می‌ توانید به سادگی یک جنس تقلبی را از اصل آن تشخیص دهید. به هر حال طبیعی است که با افزایش تعداد کارخانه های تولید کننده و برند های نو ورود به بازار، تشخیص میلگرد تقلبی از اصل کمی دشوار به نظر می ‌رسد.

 

روش تشخیص میلگرد تقلبی از اصل

در این بین، خریداران انواع محصولات فولادی و آهن آلات می‌ خواهند که به شیوه ای جنس اصل را از تقلبی تشخیص بدهند. این کار به هیچ وجه پیچیده نیست و به سادگی می ‌توانید با استفاده از یک سری نکات و روش ها از خرید محصول تقلبی به واسطه افراد سودجو در امان بمانید‌. همچنین با استفاده از روش هایی که در ادامه توسط کارشناسان دیجی آهن گردآوری شده است می توانید هر نوع محصول فولادی دیگری را نیز بررسی کنید و هنگام خرید از دیجی آهن از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

 

پلاک

اگر می ‌خواهید که میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهید یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص میلگرد تقلبی از اصل شناخت پلاک های نصب شده بر روی بندل میلگرد می باشد. این پلاک ها به گونه ای نماد یا وسیله شناسایی این محصول هستند و به عنوان برچسب یا یک ورق فلزی بر روی محصول نصب می ‌شود. بر روی این پلاک مواردی نظیر تاریخ تولید، شماره شناسایی محصول ، وزن بندل، گرید، استانداردهای کسب شده و … درج می شود که خریداران می توانند به صورت فوری از این ویژگی ها مطلع شوند.

 

علائم اختصاری

علاوه بر پلاک هر کارخانه ای پس از تولید محصول یک سری علائم اختصاری نیز به صورت برجسته و محکم روی محصول درج می‌ کند که این علائم نشان دهنده نام کارخانه و دیگر موارد از جمله روش تولید محصول هستند. حتما توجه کنید که علائم درج شده سنبه ای یا مواردی از این دست نباشند زیرا در صورتی که به این شکل باشند؛ به احتمال ۱۰۰ درصد محصولی که در دست تان است تقلبی است.

 

وزن میلگرد

جدول اشتال یک منبع معتبر برای رجوع و بررسی وزن استاندارد میلگرد است. میلگرد هایی که از داده های جدول اشتال پیروی نمی ‌کنند به احتمال بسیار زیاد تقلبی هستند؛ زیرا معمولا کارخانه های معتبر محصولات خود را بر اساس جدول اشتال تولید می ‌کنند و میلگرد های تقلبی اختلاف وزن زیادی با نمونه استاندارد دارند.

 

رنگ میلگرد

از دیگر روش های تشخیص میلگرد تقلبی از اصل رنگ میلگرد است معمولا میلگرد با کیفیت و اصل که از کارخانه بیرون می آید به رنگ مشکی و تیره است. البته‌ رنگ یک میلگرد ممکن است بخاطر عواملی هم چون رطوبت و باران به رنگ زرد در بیاید اما این رنگ زرد زنگار آن است که اگر در مدت کوتاهی حاصل شده باشد و به درون میلگرد نفوذ نکرده باشد قابل حل است.

 

برگه آنالیز میلگرد

هر محصولی از جنس فولاد که استاندارد باشد برگه ای به نام برگه آنالیز به همراه دارد و زمانی که مشتریان آن را می خرند می ‌توانند اطلاعات میلگرد که شامل درصد ترکیبات نیز است را مشاهده کنند. موارد دیگری همچون قدرت کششی و طول و وزن آن نیز جزو همین اطلاعاتی است که بر روی برگه درج می‌ شود و خریداران مشاهده خواهند کرد.

 

 

سخن پایانی

برای خریداران محصولات فولادی بسیار اهمیت دارد که محصول خریداری شده اصالت داشته باشد و جنس اصل محسوب شود. زیرا فرآورده های فلزات معمولا جهت استفاده در صنایع بسیار مهمی به کار گرفته می ‌شوند و کیفیت و استاندارد آن ها بسیار مهم است. در این بین روش های مختلفی برای تشخیص میلگرد تقلبی از اصل وجود دارد که در این مطلب مورد به مورد با یکدیگر بررسی کردیم. اگر شما عزیزان هم می‌خواهید نسبت به کیفیت و اصالت محصولی مطمئن باشید؛ می ‌توانید با مراجعه به سایت دیجی آهن محصول خود را خریداری نمایید.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن