وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۴۶

قیمت ورق گالوانیزه + عوامل تاثیر گذار در قیمت آن ✅ – دیجی آهن

 

قیمت ورق گالوانیزه به چه عواملی بستگی دارد؟ ورق گالوانیزه جزو پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی بوده که می‌توان در صنایع مختلف نظیر خودروسازی اهمیت ویژه  آن را مشاهده کرد. خوردگی ورق‌های فولادی سبب شده تا بسیاری از تجهیزات ساخته ‌شده تخریب شوند. برای مقابله با مشکل‌های مختلف استفاده از فرایند گالوانیزاسیون می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در حقیقت با گالوانیزه کردن ورق‌های روغنی مقاومت آن‌ها در مقابل عوامل نظیر خوردگی تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. قیمت ورق گالوانیزه می‌تواند به خواص ویژه این محصول  و بستگی داشته باشد. در ادامه مطلب با دیجی آهن همراه باشید تا در مورد این محصول و عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن، اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

در حال حاضر مقاومت بالای ورق گالوانیزه در مقابل خوردگی، سبب شده تا استفاده از آن روز به‌ روز رو به گسترش باشد.  به دلیل این‌ که قیمت یکی از موارد مؤثر در خرید هر محصولی است،  بررسی علل افزایش یا کاهش قیمت این محصول برای تمامی صنعتگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 ورق گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

می‌توان گفت یکی از روش‌های پرطرف‌دار و رایج گالوانیزاسیون است که برای ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. گالوانیزه کردن ورق‌های فولادی می‌تواند از نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب و به‌ صرفه باشند. طی این فرآیند، از روکش فلزی بر روی ورق‌ها استفاده می‌گردد. روکش از جنس روی بوده و مانع رطوبت فولاد می‌شود. ورق گالوانیزه در محیط آزمایشگاهی و حدود ۵۰ سال و در شرایط عادی نیز می‌تواند بیش ‌از ۲۰ سال ماندگاری داشته باشد. این محصول در فرایند گالوانیزه گرم یا سرد به تولید می‌رسد. مواد اولیه تولید این  ورقه‌ها، روغنی است. در روش گالوانیزه گرم میزان ضخامت پوشش نسبت ‌به روش گالوانیزه سرد بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید : ۶ کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف

 

 

 قیمت ورق گالوانیزه به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ایم محصول می‌تواند به عواملی وابسته باشد. در ادامه به‌ طور کامل هر یک  از عوامل تأثیرگذار بر افزایش یا کاهش این محصول را مورد بررسی قرار داده و توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

 

 نرخ ارز

یکی از عوامل مهم در این زمینه، قیمت ارز است. نوسانات ارز دارای چندین جهات مختلف بوده که سبب می ‌شود قیمت این محصول و افزایش پیدا کند. هنگامی‌ که نرخ ارز بالا رود، ارزش پول ملی و قیمت فولاد صادراتی کاهش پیدا می‌کند. این موضوع سبب شده تا خسارات و افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی جبران گردد. از طرف دیگر نیز افزایش نرخ دلار باعث می‌شود تا نرخ شمش فولادی به‌عنوان ماده اولیه ورق گالوانیزه روند صعودی داشته باشد.

 

 تحریم‌ها

سیاست‌های داخلی و خارجی عوامل دیگری هستند که می‌توانند در تأمین مواد اولیه صنایع مختلف را تحت ‌الشعاع قرار داده و باعث روند صعودی قیمت آن‌ها شوند. قیمت فولاد نیز به دلیل این موضوع تحت تأثیر قرار می‌گیرد. تحریم واردات مواد اولیه و تحریم کارخانه‌های تولید کننده فولاد سبب شده تا قیمت ورق گالوانیزه تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

 

 میزان عرضه و تقاضا

قطعاً زمانی ‌که عرضه و تقاضا با یکدیگر تناسب نداشته باشد، این ورق‌ها دچار تغییر قیمت خواهند شد. هر زمان که عرضه زیاد بود و تقاضا کم باشد، قیمت کاهش پیدا کرده و هر زمانی ‌که تقاضا بالا و عرضه کم باشد، قیمت افزایش پیدا می‌کند.

 

 ضخامت ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه نطیر ورق سیاه به دو شکل رول و فابریک تولید می‌شود. ابعاد این محصول می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین کارخانه‌های تولیدکننده براساس ضخامت ورق در ابعاد آن قیمت نهایی را تعیین می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : مزایای ورق های گالوانیزه در صنعت چیست؟

برند تولید کننده

قطعاً کیفیت ورق فولادی در قیمت آن مؤثر خواهد بود. خریداران همواره به ‌دنبال محصولاتی با سطح کیفی بالا و قیمت مناسب هستند. کیفیت ورق‌ های گالوانیزه براساس استاندارد هایی که از کارخانه‌ های تولید کننده وجود دارد، مشخص می ‌شود. هر چه مواد اولیه بهتری برای تولید این ورق‌ها استفاده ‌شده و تجهیزات پیشرفته‌تری به‌ کار گرفته شود، قطعاً قیمت ورق گالوانیزه افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 مزایای استفاده از ورق گالوانیزه

پس‌ از بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت این محصول، بهتر است که با مزایای استفاده از این محصول در صنایع مختلف آشنا شویم. می‌توان گفت مهم‌ترین دلیل که سبب شده خرید و فروش ورق‌های گالوانیزه روز به‌ روز افزایش پیدا کند، ماندگاری بالای آن‌ها می باشد. همچنین این محصولات در برابر خوردگی هیچ‌ گونه آسیبی نمی ‌بینند. از سوی دیگر نیز این محصول به بررسی‌ های دوره‌ای و هزینه‌ های تعمیر نیاز ندارد. ورق گالوانیزه به‌ جهت مصارف مختلف، در اکثر صنایع استفاده می‌گردد.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن