وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۱

معرفی ورق گالوانیزه و کاربردهای آن

ورق گالوانیزه یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمانی است که در ساخت و ساز و تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها به کار می‌رود. این نوع ورق، با روشی به نام گالوانیزه کردن تولید می‌شود که در آن، ورق فلزی با استفاده از لایه‌ای از روی، با روشی الکتریکی پوشانده می‌شود.

ورق گالوانیزه به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، ضریب انعطاف ‌پذیری بالا، وزن سبک، شکل دهی آسان و قابلیت قطع و اتصال آسان، به عنوان یکی از مواد ساختمانی پرکاربرد مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

برای مثال، این ورق در ساخت بام، دیوارهای خارجی و داخلی، درب و پنجره، سقف و دیوارهای جداسازی به کار می ‌رود. در این مقاله از وبسایت دیجی آهن به معرفی ورق گالوانیزه و کاربردهای آن می‌پردازیم:

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه یک نوع ورق فولادی است که از گالوانیزاسیون فولاد و آهن به دست می‌آید و باعث جلوگیری از زنگ زدگی می‌شود. گالوانیزه کردن فولاد به دو روش نورد سرد و گرم انجام می‌شود و معمولاً با نام آهن گالوانیزه هم شناخته می‌شود.

همانطور که اشاره شد، ورق گالوانیزه با پوشش دادن فلز روی به ورق فولادی ایجاد می‌شود. میزان پوشش گالوانیزه بر روی ورق‌ها متفاوت است و بر پایه جرم پوشش ZN تعیین می‌شود. مزایای ورق گالوانیزه شامل جلوگیری از زنگ زدگی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر آتش سوزی و افزایش عمر مفید ورق است.

کاربردهای ورق گالوانیزه

برخی از کاربرد های ورق گالوانیزه عبارتند از:

  • ساخت بام

ورق گالوانیزه برای ساخت بام ساختمان‌ ها به کار می ‌رود. این نوع ورق به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مناسب برای استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی نامطلوب است.

  • دیوارهای خارجی و داخلی

این ورق در ساخت دیوارهای خارجی و داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل مقاومت بالای این محصول در برابر خوردگی و زنگ زدگی، برای مناطقی که در معرض رطوبت هوا هستند، بسیار مناسب است.

  • درب و پنجره

ورق‌ های گالوانیزه برای ساخت درب و پنجره کاربرد دارند. استحکام بالای ورق های گالوینزه، عمر مفید آن را در کاربردهای درب و پنجره به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

  • سقف

ورق‌ گالوانیزه برای ساخت سقف ساختمان‌ها بسیار مناسب است. ویژگی های برجسته این محصول، آن را برای استفاده در ساختمان ‌هایی که نیاز به ساختار سبک و با دوام دارند، سازگار می کند.

  • صنایع شیمیایی

ورق گالوانیزه در صنایع شیمیایی نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل مقاومت بالای ورق گالوینزه در برابر خوردگی، برای استفاده در تجهیزات و وسایلی که با مواد شیمیایی در تماس هستند، مانند تانکرها، مخازن، لوله‌ ها و برج‌ های خنک کننده بسیار مناسب است.

قیمت ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه

تعداد زیادی عامل در قیمت ورق گالوانیزه تأثیر دارند. برخی از این موارد شامل ابعاد، وزن، سایز، پوشش، استانداردها، کارخانه تولید کننده و روش تولید می ‌شوند.

قیمت ورق گالوانیزه، که به صورت روکش شده با روی پوشیده شده است، معمولاً گران ‌تر از ورق سیاه است. این به دلیل هزینه بیشتری است که برای روکش کردن ورق با روی صرف می  ‌شود و همچنین خواص ضد زنگی که روی به ورق اضافه می  ‌کند.

برای اطلاع از قیمت روز و خرید ورق گالوانیزه، می ‌توانید به صفحه فروش سایت ‌های آنلاین مراجعه کنید یا با کارشناسان مجموعه ‌های معتبر تماس بگیرید.

وب اسیت فروشگاهی دیجی آهن با در نظر گرفتن قیمت های رقابتی، فرصت خرید مطمئن و قابل اعتماد را در اختیار مشتریان محترم قرار می دهد. برای اطلاع از قیمت ورق گالوینزه همین الان با تیم فروش ما در دیجی آهن تماس بگیرید.شرکت آهن دیجی پیشتاز در صنعت عرضه آهن و محصولات فلزی دیگر بوده و کالاهای با کیفیت درجه یک را ارائه می ‌دهد.

سخن پایانی

چنانچه قصد استعلام قیمت ورق گالوانیزه را دارید می ‌توانید با کارشناسان مجموعه دیجی آهن تماس بگیرید. مجموعه دیجی آهن در مورد قیمت میلگرد شاهین بناب، قیمت روز اهن، قیمت پروفیل ساختمانی و سایر تولیدات وابسته به فلزات خدمات ویژه ‌ای را به شما هموطنان گرامی ارائه می‌ کند. تیم فروش دیجی آهن جهت تسهیل فرایند خرید، علاوه بر شرایط فروش حضوری، امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتریان محترم فراهم نموده است.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن