وارد شوید ثبت نام کنید
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۸

گزارش روزانه بازار آهن | ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ✅ – دیجی آهن

 

قیمت تیر آهن ۱۴ ذوب در حال جهش صعودی

به گزارش روزانه بازار آهن، قیمت تیرآهن سایز ۱۴ شرکت ذوب آهن طول ۱۲ متری هر شاخه ۴٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان به فروش رسیده است. در ضمن علیرغم چند روزگذشته  حدود ۲٫۱ درصد افزایش یافته است. همچنین  تیر آهن ۱۸ ذوب آهن هم حدود ۱٫۵% افزایش قیمت داشته است. البته قابل توجه می باشد که با این اوضاع همچنان معامله در بازار آهن صورت گرفته است .

 

تاثیر قیمت دلار

از دلایل مهم و شاخص اصلی افزایش قیمت محصولاتی چون تیر اهن سایز ۱۴ ، افزایش بی ثبات دلار که بزرگترین و اصلی ترین معظل در برابر گرانی های اخیر در تمامی اقلامی که در ایران داد و ستد می شود را نام برد، بطوریکه دلار از  ۲۶٫۳۵۰ تومان خردادماه ۱۴۰۱ به ۵۰٫۹۵۰ تومان درخردادماه ۱۴۰۲ تغییر کرد و طی یکسال گذشته حدود ۲۴٫۶۰۰ تومان افزایش قیمت دلار را همراه داشتیم.

 

تاثیر شرایط سیاسی

همانطور که در تحلیل روز گذشته نیز اشاره شده صنف تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه ای از اعضای خود خواستند تا میزان برق مصرفی خود را براساس تولیدات سال ۱۴۰۱ اعلام کنند تا آنالیز محدودیت مصرف برق این بخش ها وارد فاز نهایی شود، به همین دلیل در شرایطی که سایر بازارهای مالی به تأثیر از اخبار سیاسی مثبت و احتمال آزادسازی حدود ۱۸ میلیارد دلار پول بلوکه شده فرایند نزولی و بی ثباتی را درآینده از بین ببرد. شاید در این صورت بتوان به روزهای آتی خوشبین بود.

نتیجه گیری

شاخص های اصلی نوسانات تیر آهن به قیمت ارز، شرایط سیاسی و حذف فروش مستقیم کارخانجات بزرگ بستگی دارد، با این تفاسیر شرایطی که سایر بازارهای مالی به تأثیر از اخبار سیاسی مثبت و احتمال آزادسازی حدود ۱۸ میلیارد دلار پول بلوکه شده فرایند نزولی و بی ثباتی را درآینده از بین ببرد. شاید در این صورت بتوان به روزهای آتی خوشبین بود.

 

جهت مشاهده تحلیل قیمت تیرآهن i7 سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان کلیک کنید

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن