وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۷

تحلیل روزانه بازار آهن | دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۷

 

تحلیل روزانه بازار آهن – دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۷

در پی اتفاقات روزهای گذشته، کمبود سوخت و انرژی سراسری در ایران، تولیدات مقاطع فولادی را تحت الشعاع قرار داده و این امر منجر به تعطیل شدن یا تولیدات پاره وقت کارخانجات مقاطع فولادی شده است. این معضل، منجر به افزایش قیمت بی سابقه تمامی مقاطع فولادی شده و حجم تقاضای فعالان بازار فولاد جهت تامین نیازهای بازا، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این نارسایی که در بدنه صنعت فولاد کشور تزریق شده است، در تمامی سطوح، اثرات مخربی روی مقاطع فولادی علی الخصوص تیرآهن که از پرکاربرد ترین هاست، گذاشته است. افزایش قیمت بی سابقه و کمبود این محصول در بازار، موجب نگرانی فعالان و سازندگان شده است.

در بازار فعلی، محصولاتی نظیر تیرآهن ۲۲، به دلیل کاهش تولید و دپو بودن در انبار ها، به مراتب افزایش قیمت چشمگیری نسبت به تیرآهن هایی با سایز بزرگتر دارد.

 

پیش بینی دیجی آهن:

به پیش بینی کارشناسان مجموعه دیجی آهن، تا پایان سال ۱۴۰۱، این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

ناگفته نماند که علاوه بر کمبود سوخت، عوامل دیگری هم در افزایش قیمت مقاطع، نظیر تورم، افزایش نرخ دلار، اتفاقات سیاسی و… دخیل می باشند. و حتی با رفع مشکلات مربوط به سوخت و از سر گیری فعالیت کارخانجات، جبران حجم تقاضای بازار، بسیار زمان بر خواهد بود زیرا حجم بار های فروخته شده در بورس و تحویل بارها به مشتریان، بسیار زیاد می باشد و این افزایش قیمت احتمالا تا شب عید به طول می انجامد.

 

دیجی آهن

بازار آهن همه روزه در حال نوسان و تغییر قیمت می باشد. شما برای رصد روزانه قیمت ها، تحلیل و گزارش بازار آهن نیاز به یک بانک اطلاعاتی بروز و شناخته شده دارید، که می توانید از سایت دیجی آهن دیدن فرمایید و کلیه قیمت ها و سئوالات خود را در این سایت جستجو کنید و از نظرات کارشناسان واحد بازرگانی دیجی آهن بهره مند شوید .برای ارتباط با کارشناسان با شماره تلفن ۱۸۴۹ تماس بگیرید.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن