وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۱

به روزترین قیمت میلگرد موجود در بازار + عوامل تاثیر گذار در قیمت آن✅

 

قیمت روز میلگرد به چه پارامترهایی بستگی دارد؟ میلگرد مهم‌ترین محصولی است که برای تمامی پروژه‌های ساخت ‌و ساز استفاده ‌شده و سبب افزایش استحکام آن‌ها می‌شود. می‌توان این محصول را یم  عضو جدا نشدنی در صنعت ساختمان ‌سازی دانست. قطعاً عدم وجود میلگرد  برای ساختمان‌های کوچک و بزرگ واجب بوده و باید حتماً برای برآورد هزینه‌های یک پروژه به آن اهمیت ویژه‌ای داد.

قیمت میلگرد به دلیل تقاضای بالایی که دارد، روز به ‌روز ممکن است در حال افزایش بوده و یا روند صعودی نزولی داشته باشد. می‌توان گفت که قیمت کلی آهن به شکل جدی روی قیمت نهایی این محصول تأثیرگذار است. اما عوامل دیگری نیز می‌توانند تأثیراتی داشته باشند. در ادامه این مطلب از سایت دیجی آهن با ما همراه باشید تا به شکل کامل در مورد این محصول و عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن، توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

 

 قیمت خرید میلگرد

می‌توان گفت که اهمیت میلگرد در ساختمان‌ سازی تا حدی است که سبب شده تا قیمت ساخت ‌و ساز تحت تأثیر قرار بگیرد. قیمت انواع میلگرد همانند دیگر مقاطع فولادی به عوامل و فاکتورهای بستگی خواهد داشت و ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف در روند صعودی و نزولی قرار بگیرد. در زمان خرید خرید بهتر است که حتماً به نوسان قیمت توجه کنید. همچنین کسب اطلاعات بیشتر درمورد عوامل تعیین ‌کننده قیمت این محصول سبب شده تا بتوانید در زمان درستی اقدام به خرید کنید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین میلگرد برای ساختمان سازی کدام است؟

 

 

 عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

قیمت میل گرد می‌تواند طبق عوامل زیر افزایش و یا کاهش یابد:

 

عامل عرضه و تقاضا

قطعاً عرضه و تقاضا هر محصولی به حد چشمگیری در قیمت آن مؤثر خواهد بود. میلگرد نیز این قاعده مستثنی نبوده و بر اساس عرضه و تقاضا دچار تغییر قیمت می‌شود. با افزایش عرضه، قیمت این محصول کاهش پیدا کرده و با کاهش عرضه قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. لازم است بدانید که قیمت این محصول می‌تواند در هزینه و قیمت خرید مسکن نیز مؤثر واقع شود. در حقیقت اگر در بازه زمانی افراد به خرید محصولی همانند میلگرد بپردازند، علاوه‌بر این‌که این محصول در بازار کم‌تر پیدا می‌شود، دچار آن قیمت نیز افزایش قیمت نیز خواهد شد. درصورتی‌که میزان عرضه کم بود و مردم کم‌تر جهت خرید میلگرد اقدام کنند، مسلماً قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 قیمت دلار

به دلیل این‌ که کلیه مواد اولیه تولید میلگرد به صورت وارداتی است، افزایش نرخ ارز و دلار نیز در قیمت نهایی این محصول مؤثر خواهد بود.

 

 تورم و جهانی

قیمت جهانی آهن به‌ طور مستقیم روی قیمت میلگرد مؤثر است. افزایش قیمت مقاطع فولادی در تمامی جهان می‌تواند بر قیمت‌های این محصولات در کشور ما نیز تأثیر قرارداد تأثیر داشته و آن‌ها را به‌ صورت روزانه در نوسان قرار دهد. از سوی دیگر نیز کشورهای توسعه ‌یافته برای کاهش هزینه ‌های تولید و استفاده از نیروی کار ارزان، کارخانه‌های خود را در سراسر و دنیا گسترش داده اند.  بنابراین تورم نیز جزو عوامل بسیار مؤثر بر قیمت این محصولات است.

 

 تغییرات فصلی

قطعاً در فصول زمستان و پاییز پروژه‌های تعداد ساخت ‌و ساز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه میزان تقاضای خرید برای میلگرد نیز کاهش یافته و در قیمت آن را تحت ‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

 انواع میلگرد

شایان ذکر است که میلگرد  ها در مدل‌های مختلفی از نظر اندازه، شکل و وزن تولید می‌شوند. هر چه که میلگرد دارای مقاومت و وزن بالاتری باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

 

مواد اولیه برای ساخت محصول

مواد اولیه‌ای لازم برای ساخت میلگرد می‌توانند تأثیر مستقیمی روی قیمت آن داشته باشند. برای ساخت محصولات معمولاً از سنگ آهن و قراضه استفاده می‌گردد. هرگونه تغییر قیمت در این محصولات در قیمت نهایی انواع میلگرد نیز مؤثر خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید : میلگرد بستر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

حمل ‌و نقل در قیمت میل‌گرد

هزینه حمل‌ و نقل که متشکل از هزینه سوخت و برخی عوامل جانبی می‌شود، سبب شده تا قیمت این محصول در نوسان باشد. معمولاً این محصولات در حجم بالا خریداری شده و توسط کامیون‌های مخصوص یا کشتی از شهری به شهر دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر انتقال پیدا می‌کنند. قطعا این وسایل نقلیه به سوخت احتیاج خواهد داشت. به‌ همین خاطر نیز هزینه میلگرد را تحت ‌الشعاع قرار می گیرد.

 

 خرید اینترنتی میلگرد

سایت دیجی آهن به عنوان برترین فروشندگان انواع مقاطع فولادی و محصولات آهنی، این امکان را برای خریداران فراهم کرده تا بتوانند به‌ صورت اینترنتی جهت خرید تمام مقاطع فولادی مورد نظر خود اقدام کنند. جهت  کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت آهن‌آلات مختلف هستید یا می‌خواهید این محصول را به ‌صورت اینترنتی بخرید، می‌توانید به مجموعه ما اعتماد کنید.

منبع : https://www.investing.com/commodities/steel-rebar گردآوری و انتشار : دیجی آهن