وارد شوید ثبت نام کنید
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۸

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در بازار کدام است؟

میلگرد برای ساختمان سازی

 

همه ما به ‌خوبی می‌دانیم که وجود میلگرد برای ساختمان‌ سازی جزو موارد الزامی است. و انتخاب بهترین نمونه‌های آن باعث شده تا بتوانیم در مستحکم کردن یک ساختمان و همچنین افزایش ایمنی و موفق باشیم. می‌توان گفت کیفیت میلگردی که که در زمان ساخت‌وساز استفاده می‌شود، به شکل مستقیمی را بر روی میزان امنیت ساکنان آن و بستگی خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین باید مهندسین یک  پروژه باید در نظر داشته باشند، این است که بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در بازار ایران را مورد انتخاب قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد بهترین میلگرد برای ساختمان سازی در بازار توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

آیا می دانید امروز میلگرد با چه قیمتی معامله شد؟ آیا از قیمت میلگرد امروز خبر دارید ؟ کلیک کنید…!

 میلگرد جزو مصالح ساختمانی بسیار مهمی است که در نمونه‌های مختلف موجود می‌باشد. این محصولات را می‌توان در سایزهای مختلف و  همچنین شکل‌های گوناگونی تهیه کرد. البته که انتخاب بهترین نمونه‌های آن نیازمند داشتن اطلاعات کافی است.

میلگرد که برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شود، باید حتماً مقاومت بالایی داشته و بتواند بار زیادی را تحمل کند. لازم است بدانید که مراجعه به مراکز معتبر جهت تأمین این مصالح ساختمانی باعث شده تا شما موفق به خرید بهترین مدل میلگرد شوید.

 

 

خرید بهترین میلگرد

 پیش‌ از آن ‌که بخواهیم به معرفی بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی در بازار بپردازیم، بهتر است شناخت کلی را  از این محصول داشته باشیم. این مقطع فولادی بود به جهت تأمین و مقاومت کششی بتن در ساخت‌وسازها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقطع فولادی با عنوان آرماتور نیز در میان و صنعتگران معروف است.

میلگرد در نمونه‌های ساده،  آجدار و آجدار پیچیده به تولید می‌رسد. هدف از ایجاد آج روی سطح میل‌گردها بالا بردن درگیری محاکم در فولاد در بتن می‌باشد. در حقیقت این درگیری باعث شده تا میلگرد بهتر در بتن گیر کرده و استحکام  سازه را افزایش می‌دهد.

 

قیمت میلگرد آجدر ۳A- 12 راد همدان را در اینجا مشاهده کنید

 

روش تولید انواع میلگرد

 قطر استانداردی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، ۶ تا ۶۰ میلی‌متر می‌باشد. این محصولات در قطر ‌های ۶ تا ۳۲ میلی‌متر نیز قابل خریداری هستند. برای افزایش قدرت آن‌ها باید به‌ صورت سفارشی میلگرد را تهیه کنید. طولی که برای این محصول در نظر گرفته شده ۱۲ متر بوده  اما می‌توان آن‌ها را به ‌صورت کلافی نیز تهیه کرد.

می‌توان گفت تقسیم‌ بندی جهانی برای دسته‌بندی میل‌گردها باید دارای تفاوت‌هایی خواهد بود. در کشور ژاپن که یک  منطقه زلزله خیز استریال برای ساخت میل‌گردها از روش  آلیاژی استفاده می‌کنند که  استحکام بالاتری داشته باشند. در مناطقی همانند کشورهای اروپایی هستند که احتمال زلزله کم‌تر است، از روش ترمکس برای تولید استفاده می‌کنند.

 

 

میلگرد برای ساختمان سازی

 

 

 

معرفی بهترین میلگرد برای ساختمان‌سازی در بازار

بهترین میل‌گرد برای ساختمان ‌سازی در بازار شامل موارد زیر می‌شود:

 میل‌گرد فولاد کربن

 میل‌گرد فولاد کربن که برخی نیز آن را با میلگرد سیاه می‌شناسند، به دلیل استحکام کششی بالایی که دارد، جزو پرفروش ترین محصولات ساخت ‌و ساز محسوب می‌گردد. میل گرد سیاه برای مناطقی که مرطوب و شرجی هستند، انتخاب مناسبی نخواهد بود. چرا که در معرض زنگ ‌زدگی  قرار دارد و باعث ترک خوردن بتن می‌شود. بنابراین بهتر است در مناطق خشک و این میل‌گرد ها مورد استفاده قرار داد.

 

 مدل اپوکسی

این مدل  درواقع همان میل‌گرد سیاه با روکشی از اپوکسی می‌باشد. استحکام این محصول در حد مدل قبلی بوده و به دلیل استفاده از روکش اپوکسی ۷۰ الی ۱۷۰۰ برابر و دربرابر زنگ‌زدگی مقاومت بیشتری دارد.

 

 میلگرد اروپایی

 کشورهای اروپایی از نظر جغرافیایی جزء مناطق ایمن بوده و وقوع زلزله در آن‌جا احتمال پایینی دارد. به ‌همین خاطر نیز از روش ترمکس برای تولید میل ‌گرد استفاده می‌گردد. به این معنا که پس‌از شکل‌گیری محصول آن را از لوله‌ آب عبور داد و سطح بیرونی را به ‌سرعت خنک می‌کنند. در این حالت بخش خارجی میلگرد  مقاومت بیشتری نسبت ‌به قسمت مرکزی خواهد داشت.

 

 گالوانیزه

یکی دیگر از میلگرد برای ساختمان سازیف گالوانیزه بوده  و درجه مقاومت این محصولات در برابر زنگ زدگی نسبت ‌به میلگرد اپوکسی پایین‌تر بوده اما در برابر آسیب‌های دیگر مقاومت بالایی دارند. به ‌همین خاطر قیمت این محصولات نسبت ‌به مدل‌های اپوکسی پایین‌تر است.

 

 میلگرد فایبرگلاس

میل‌گرد فایبرگلاس یکی از نمونه‌های کاربردی بوده که برای تقویت با انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین دلیلی که این فروش این محصول  را افزایش داده است،  خاصیت ضد اکسید آن می باشد.

البته باید به این مورد توجه داشته باشید که ترکیبات آن و تا حد بسیاری به فیبر کربن شباهت دارد.  در شرایطی که نیاز به خم کردن میل‌گرد باشد، انتخاب مناسبی نخواهد بود. همراه دیجی آهن باشید تا از به روزترین قیمت های تیرآهن؛ میلگرد و … آگاه شوید.

 

منبع :  mnkbusiness.com

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن