وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۰

گزارش روزانه بازار آهن | سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

 

گزارش روزانه بازار آهن | سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

گزارش روزانه دیجی آهن: در ادامه سیر صعودی افزایش قیمت‌ها در روز گذشته، قیمت میلگرد آحدار حدود ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان دیگر افزایش داشت و قیمت اصلی این محصول ۲۶٫۵۰۰ تومان اعلام شد و نرخ بالای آن نیز در سایزهای پایین‌تر به بیش از ۳۰٫۰۰۰ تومان رسید مثلا میلگرد ۱۲ روز گذشته ۲۹٫۲۰۰ تومان اعلام شد.

 

قوطی و پروفیل

قیمت روز قوطی و پروفیل نیز بین ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان در اکثر مبادی فروش با افزایش قیمت همراه بود و برخی از شرکت ها قیمت گذاری نکردنند، همچنین برخی لوله ها مانند، صنعتی، مبلی و سایر لوله‌ها نیز از ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان در شماری از کارخانه‌ها افزایش قیمت داشت.

 

ورق

انواع ورق‌ها نیز مانند سایر محصولات فولادی همچنان جهش قیمت داشتند به شکلی که قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان افزایشی بود؛ قیمت ورق سیاه نیز در چند شرکت حدود ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان جهش قیمت داشت و برخی از کارخانه ها ثبات قیمت داشتند.

 

ناودانی

قیمت ناودانی بروز و تولید داخل، نیز هم در اکثر شرکت‌ها با افزایش ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی همراه بود. ولی نرخ تیر آهن از انبار تهران هم در اکثر باراندازها بین ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۵۰٫۰۰۰ تومان افزایش داشته است.

 

پس از درک سقف عجیب قیمت‌ها در تمامی بازارها، روز گذشته مجمع مدیریت بازار خلاصه گام به صحنه گذاشت و بر آن شد که مدیریت و کنترل بازار را بدست بگیرد و طرح هایی که برای کنترل بازار موثر است را  اتخاذ کنند تا به ثبات بازار داخل قوت ببخشند. بعضی از این پارامترها عبارتند از:

  1. عدم قطعی گاز شرکت های تولیدی خصوصا واحدهای آهن اسفنجی، برای افزایش تولید و عرضه و البته کم کردن قیمت‌ها.
  2.  ارائه تمامی محصولات تولیدی شمش و آهن اسفنجی و اسلب در بورس کالا تا آخر برج ۲ سال ۱۴۰۲
  3. خرید آهن اسفنجی از بورس نسبت با تولید شمش فولادی و عرضه آن در بورس کالا و …

 

این دستاورد جدیدی است که فعالان دولتی در صدد هستند که با این ترفند ها بتواند آرامش را در بازار داخل به ارمغان بیاورند؛ که بسیار دور از ذهن است و نمی توان امیدوار بود ولی باز هم مثل همیشه باید به انتظار نشست و خوشبین به آینده بود. برای دریافت قیمت های روزانه و تحلیل های ساعتی می توانید با شماره تلفن چهار رقمی ۱۸۴۹ با کارشناسان و تحلیل گران دیجی اهن در ارتباط باشید.

 

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن