وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۳

تحلیل روزانه بازار آهن | دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۱

 

تحلیل روزانه بازار آهن | دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۱

تحلیل روزانه دیجی آهن: در پی تحلیل های کارشناسان دیجی اهن آنچه در اولین روز کاری هفته در بازار مقاطع فولادی می توان رویت کرد، افزایش قیمت نیست بلکه گام بلند قیمت بالا ‌و شوک آور بود که میانگین آن حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تخمین زده شده است، به همین جهت اکثر شرکت های تولیدی از اعلام نرخ آهن خودداری کردند و بعضی از مبادی فروش نیز پس از چندین نوبت نرخ فروش را مخابره کردند ولی در انتها فروش خود را بستند.

در محل داد و ستد ارز و دلار هیچ نظارتی بر روی نوسانات بی منطق صورت نمی گیرد، به طوری که در ساعت های اولیه روز گذشته که نرخ دلار در کانال ۴۷۰۰۰ تومان گزارش شده و در ساعت پایانی روز به ۴۹۰۰۰ تومان رسید و در روز ۳۰ بهمن ماه در بازار آزاد ۴۰ هزار و ۳۰ تومان نیز مبادله شد.

 

بررسی روزانه میلگرد:

جهش نابهنگام قیمت آهن روز گذشته در بیشتر مجموعه های بازار آهن داخلی رویت شد به شکلی که میانگین افزایش قیمت میلگرد آجدار از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان اعلام شد پایین ترین نرخ میلگرد اغلب در کانال ۲۶٫۲۰۰ تومان اعلام شد و بالاترین قیمت این مقطع هم ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان گزارش شد.

 

تیرآهن:

نرخ روز تیر شاخه ای در خیلی از مبادی فروش با افزایش ۵۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان همراه بود و کمی تغییر در قیمت‌ها اعمال نکردند، و باید گفت که قیمت تیرآهن سایز ۱۸ روز گذشته ۷٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان اعلام شد.

 

نبشی و ناودانی:

همچنین قیمت روز نبشی، ناوانی و نیز در اکثر شرکت های تولیدی افزایش ۳۰۰ الی ۶۰۰ تومانی داشتند.

 

ورق سرد و گرم:

انواع ورق سرد و گرم نیز با افزایش قیمت ناگهانی رو به رو شدند، به این صورت که ورق روغنی، گالوانیزه و رنگی حدود ۱۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند و قیمت روز ورق آهن نیز در چند شرکت ثبات داشت و بعضی از سایزهای آن در برخی از کارخانه‌ها با افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود.

 

باز خورد خبرهای سیاسی گوناگونی که در داخل و خارج جریان دارد اهرم فشار افزایش قیمت دلار و آهن به شمار می‌رود. یکی از این اخبار پیدا شدن مقداری اورانیوم غنی شده با خلوص حدود ۸۵ درصد توسط کارشناسان هسته‌ ای ایران است گرچه فعلا تکذیب شده است اما اثر لحظه ای در بازار به جا گذاشته است.

در این راستا اگر خبر تأیید شود باید به انتظار تبعات آن نیز بنشینیم؛ مثلا انتظار یک قطعنامه جدید در سازمان هسته ای ایران به شورای امنیت وجود دارد و در چنین شرایطی تحریم‌های سازمان ملل قطعا به روز می شود، در این صورت اتفاقات بسیار اسفباری در انتهای سال جاری منتظر تمام مردم بی گناه ایران می باشد.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن