وارد شوید ثبت نام کنید
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۶

تحلیل قیمت تیرآهن ۱۴ ذوب آهن انبار تهران✔️-دیجی آهن

 

تیرآهن ۱۴ ذوب آهن انبار تهران، در سال گذشته با نوسانات زیادی رو به رو شده است بطوری که در اوایل مرداد ماه ۱۴۰۱ قیمتی بالغ بر ۲٫۶۶۰٫۶۰۰ تومان داد و ستد شد ولی در اواخر مرداد ماه ۱۴۰۲ قیمتی بالغ بر ۳٫۶۸۸٫۱۰۰ تومان را تجربه کرده است و حدود ۳۹% افزایش قیمت این محصول را شاهد بودیم.

 

تغییرات دلار در یکسال

در بازار دلار و ارز هم نوسانات زیادی به همراه داشته و بر روی قیمت تمامی اقلام داخلی و خارجی تاثیر مستقیم گذاشته و معاملات را سخت کرده؛ به طوری که قیمت دلار در ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱؛ حدود ۲۹٫۳۷۱ تومان بوده ولی در ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ قیمت ۴۸٫۷۵۰ تومان را به خود اختصاص داده که در طول یکسال مبلغ ۱۹٫۳۷۹ تومان افزایش داشته و یکی از علت های اصلی نوسانات در بازار آهن به خصوص تیراهن ۱۴ ذوب آهن انبار تهران شده است.

 

دلایل تاثیر گذار در روند قیمت تیرآهن

تیرآهن ۱۴ ذوب آهن اصفهان در انبار تهران یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت و ساختمان سازی است که همواره پیش بینی قیمت این محصول بسیار حائز اهمیت است؛ از جمله عواملی که می تواند نرخ تیرآهن ۱۴ ذوب آهن اصفهان را تحت تاثیر قرار دهد قیمت تمام شده مقاطع فولادی است که می توانیم به نرخ دلار، قیمت سنگ آهن، شمش، میزان عرضه و تقاضا و برند و کیفیت محصول اشاره نماییم.

 

نتیجه گیری

به طور کلی با ملاحظه قیمت ها و روند بازار متوجه می شویم همواره نرخ ارز و دلار، جو سیاسی نابسامان منطقه، عملکرد بورس کالا، امیدواری و ناامید به برجام همه و همه در این از مقطع زمان در بازار آهن آلات موثر بوده است. همچنان فعالان و مصرف کنندگان نمی دانند که در این بازار غیر قابل پیش بینی چه باید انجام دهند.

 

 

 

نمودار تغییرات قیمت تیرآهن ۱۴ ذوب آهن انبار تهران (۱۴۰۲ – ۱۴۰۱)

 

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن