وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۴

تحلیل قیمت میلگرد A3 سایز ۱۴ نیشابور در انبار تهران✔️-دیجی آهن

 

در این مقاله به تحلیل قیمت میلگرد A3 سایز ۱۴ نیشابور میپردازیم. میلگرد A3  سایز ۱۴ نیشابور در یکسال گذشته با نوسانات زیادی روبروشده است بطوری که در اواسط خرداد ۱۴۰۱ قیمتی بالغ بر ۱۶٫۶۵۰ تومان داد و ستد میشد ولی دقیقا یکسال بعد یعنی اواسط خرداد ۱۴۰۲ قیمتی بالغ بر ۲۵٫۵۰۰ تومان را تجربه کرده است که این نوسانات، گرانی این محصول را نشان میدهد و میتوان گفت حدود ۶۴% افزایش قیمت در میلگرد A3 سایز ۱۴ نیشابور انبار تهران را شاهد بوده ایم.

 

تغییرات دلار

در بازار دلار و ارز هم نوسانات روزانه و حتی ساعتی مزید بر علت شده که بر روی تمامی اقلام داخلی و خارجی تاثیر مستقیم گذاشته و معاملات را سخت کرده؛ بطوری که قیمت دلار در ۱۷خرداد ۱۴۰۱؛ حدود ۲۶٫۴۰۰ تومان بوده ولی در ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ قیمت ۵۰٫۹۰۰ تومان را به خود اختصاص داده که در طول یکسال مبلغ ۲۴٫۵۰۰ تومان افزایش داشته که یکی از علت های اصلی نوسانات در بازارآهن بخصوص میلگرد A3 سایز ۱۴ نیشابور در انبار تهران شده است و فقط باید امیدوار بود به روزهای آتی و پالس های تقریبا مثبتی که این روز ها به گوش میرسد، تا شاید بتوان در آینده معاملات خوبی در صنعت فولادی کشور را شاهد باشیم.

 

اتمسفر سیاسی

خبرهای سیاسی مثبتی که به آرامش در بازار منجر شده و می‌توان به آن اشاره کرد نشست شورای حکام است که به شکل گیری بعضی از توافقات میان ایران و عمان منتهی گشته است، همچنین احتمال سفر وزیر خارجه عربستان به ایران و بازگشایی سفارت ایران درشهر ریاض و از سرگیری روابط با مصر نیز از دیگر اخبار مثبت سیاسی جاری بوده است و دیدار روز قبل وزرات خارجه ایران و عربستان و همچنین سخت گیری های تعزیراتی، سامانه‌ای، مالیاتی و دیگر مانع هایی که در بورس کالا اعمال شده است باعث این موج مثبت شده؛ همچنین در کنار خبرهای سیاسی در فرونشاندن هیجانات خرید سرمایه‌ای و اتفاقات اخیر بی‌ اثر نبوده است.

 

نتیجه گیری

شاخص های اصلی نوسانات تیرآهن به قیمت ارز، شرایط سیاسی و حذف فروش مستقیم کارخانجات بزرگ بستگی دارد، با این تفاسیر در صورت ادامه این جریانات اقتصادی، نرخ آهن آلات را باید دقیقه ای محاسبه کرد، با علم براین که در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد، اتفاقات بورس کالا و همچنین تحویل گرفتن از درب کارخانه، مجددا با افزایش قیمت تیراهن و دیگر محصولات فولادی در هفته های آتی مواجه خواهیم شد.

 

 

 

 

نمودار تغییرات تحلیل قیمت میلگرد A3 سایز ۱۴ نیشابور در انبار تهران

میلگرد آجدار بر روی سطح خود، الگوی مشخصی از برجستگی و فرورفتگی ها را دارد. میلگرد آجدار در سایزهای ۸ تا ۴۰ در بازار موجود است و عموما با استاندارد A3 و A2 به فروش می رسد. میلگرد آجدار A2 (نیمه سخت) از آجهای مارپیچ و میلگرد آجدار A3 (سخت) از آجهای جناقی برخوردار است. میلگرد آجدار، سازه بتنی را تقویت کرده و مقاومت آن در برابر بارهای کششی را بهبود می دهد. به همین دلیل، استفاده از آن در بسیاری از پروژه های ساختمانی اجتناب ناپذیر است و همواره از جمله انتخابهای اصلی سازندگان در تامین اقلام ساختمانی محسوب می شود. ریخته گری و نورد، دو فرآیند اصلی متداول مورد استفاده در تولید میلگرد آجدار است و البته روشهای دیگری از جمله ترمکس و میکروآلیاژی نیز به منظور تولید آن ابداع شده است.

یادآوری

شما گرامیان می توانید جهت ارتباط با واحد بازرگانی دیجی آهن و استعلام لحظه ای قیمت کلیه محصولات فولادی و همچنین مشاوره رایگان با شماره های ۱۸۴۹ برای تهران و ۰۲۱۸۶۰۲۰۰۹۴ برای شهرستان با پشتیبانی دیجی اهن در تماس باشید.

https://www.digiahan.com/

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن