وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۵۱

تفاوت وال پست با میلگرد بستر ، از ویژگی ها تا کاربردهای آنها✔️

تفاوت وال پست با میلگرد بستر

 

بررسی تفاوت وال پست با میلگرد بستر کمک کرده تا بتوانید برای سازه‌های مختلف انتخاب درستی داشته باشید. می‌توان گفت که وال پست و میلگرد بستر دو نوع میلگرد کاربردی بود که به‌ منظور افزایش مقاومت بخش‌های مختلف یک ساختمان استفاده می‌شود.

هر یک از این محصولات به روش‌های مختلفی در سازه‌ها اجرا شده و از نظر کارایی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب از سایت دیجی آهن با ما همراه باشید تا به ‌طور کامل به بررسی تفاوت این دو محصول بپردازیم.

 

خرید وال پست و تفاوت وال پست با میلگرد بستر

در تفاوت وال پست با میلگرد بستر باید ذکر کرد که: وال پست برای ایجاد نیروی یکنواخت و بر دیوار سازه‌ها و به شکل چارچوب استفاده می‌شود. این محصول معمولاً به شکل چارچوب پروفیل ناودانی و یا نبشی به تولید می‌رسد.

در صورتی ‌ وکه در زمان ساخت دیوار ساختمان‌ها با اسکلت اصلی تطابق نداشته باشد، اگر کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ بدهد، قطعاً خسارت‌های بسیار زیادی به ساختمان وارد خواهد شد. همان طور که گفتیم استفاده از این نوع میلگرد سبب افزایش مقاومت سازه‌ها در برابر نیروهای مختلف می شود.

 تولید میل‌گرد وال پست بر اساس استاندارد و ۲۸۰۰ آیین‌نامه عمرانی می‌باشد. این محصول با متصل شدن تیرها و ستون‌ها بواسطه پیچ شدن یا جوشکاری از فروریزی ساختمان‌ها جلوگیری خواهد کرد. در ادامه به ویژگی‌های این محصول نیز اشاره خواهیم کرد تا بتواند بهتر متوجه تفاوت وال پست و میلگرد بستر شوید.

 

بیشتر بخوانید : مقایسه انواع قیمت های هاش سبک و سنگین موجود در بازار

 

 ویژگی میلگرد وال پست

قطعاً وقوع حوادثی همانند زلزله می‌تواند بر قسمت‌های مختلف یک ساختمان آسیب‌هایی را وارد کنند و یا باعث ریزش ناگهانی آن شود. میلگرد بستر جزء مقاطع فولادی بود که به جهت افزایش مقاوم مثل دیوارها و سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود. اما مهم‌ترین ویژگی‌های وال پست متشکل از موارد زیر است:

  • از این نوع میلگرد می‌توان به‌ منظور ساخت قاب‌های سازه ای و یا غیر سازه‌ ای استفاده نمود.
  • در دیوارهایی که بیشتر از ۳۰ برابر ضخامت دارند باید از این محصول استفاده کرد.
  • نحوه اجرا و نصب وال پست‌ها نوع عمودی در دهانه‌های بسیار بزرگ با استفاده از روش جوشکاری بوده و روی تیر طبقه پایین تا بخش زیری بالا انجام می‌شود.

 

 میلگرد بستر

 حال برای درک بهتر تفاوت وال پست با میلگرد بستر بهتر است که این محصول را نیز به‌ طور کامل معرفی کنیم. می‌توان گفت که میلگرد بستر دارای کاربری بسیار راحتی بود و وزن سبکی دارند درنتیجه برای مواقعی که نیاز است تا میزان وزن سازه‌ها کاهش پیدا کند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

این محصول متشکل از مفتول های جفتی از جنس استیل بوده که مفتول‌های طولی با مفتول‌های عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند.

میلگرد بستر دارای مقاومت بالایی است. این محصول به دلیل این ‌که دارای پوشش گالوانیزه بوده و خاصیت رنگ‌پذیری بالایی دارد، می‌تواند در برابر عواملی همانند زنگ ‌زدگی و یا پوسیدگی باشد.

همچنین می ‌توان آن‌ها را در مکان‌هایی که دارای رطوبت است، مورد استفاده قرارداد. استفاده از میلگرد بستر در ساختمان‌سازی مزایای زیادی را به‌همراه دارد که عبارت‌اند از:

 

بیشتر بخوانید : آخرین قیمت های نبشی در بازار

 

  • افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله
  • افزایش استحکام دیوارها
  • بالا بردن مقاومت برشی داخل صفحات
  • ایجاد یک اتصال مستحکم در میان دیوارهای متقاطع

 

 

تفاوت وال پست با میلگرد بستر

 

ویژگی میلگرد بستر

مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عبارت‌اند از:

به شکل آجدار به تولید می‌رسند.

 جنس آن‌ها از مفتول بود و  کاملاً ضد زنگ هستند.

 ضخامت آن‌ها بیشتر از ۴ میلی‌متر است.

 کاملاً ضد فرسایش بوده و هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بینند.

 

 بررسی تفاوت وال پست با میلگرد بستر

استفاده از وال پست و میلگرد بستر درواقع درد برای یک هدف صورت می‌گیرد. با وجود این‌ که این دو محصول به یک منظور استفاده می‌شوند اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که عبارت‌اند از:

  • نحوه‌ی نصب و اجرای آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.
  • برای نصب وال پست به زمان و به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.
  • اجرای میلگردهای بستر در مدت‌ زمان کوتاه‌تری نسبت ‌به وال پست صورت می‌گیرد.
  • نصب وال پست ها با روش جوشکاری می‌باشد بوده و باید حتماً توسط افراد متخصص صورت گیرد.
  • میلگرد بستر قیمت مناسب‌تری نسبت‌به وال پست دارد.
  • یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن را جزء تفاوت وال پست با میلگرد بستر دانست داشتن قابلیت‌هایی همانند انعطاف، مقاومت دربرابر زنگ‌زدگی و رنگ‌پذیری می‌باشد.
  • مواد اولیه در میلگرد بستر از جنس استیل هستند. اما وال پست معمولاً از جنس پروفیل نبشی و ناودانی است.

 

نتیجه گیری

در اینجا به تفاوت وال پست با میلگرد بستر اشاره کردیم. وال پست و میلگرد بستر هردو به یک منظور در سازه ها استفاده می شود اما با شناخت ویژگی آن ها می توان به شکل بهترین از این محصولات استفاده کرد. در ضمن شما میتوانید برای مشاهده قیمت انواع تیرآهن، به سایت دیجی آهن مراجعه و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع : aradbranding.com

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن