وارد شوید ثبت نام کنید
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۷

تحلیل قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز✔️

 

 

 در این مقاله به تحلیل قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰  می پردازیم. طبق بررسی های به عمل آمده، قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری،که در دی ماه سال ۱۴۰۰ کیلویی ۱۴٫۶۰۰ تومان بوده است، با افزایش کیلویی ۴٫۹۵۰ تومان در دی ماه سال ۱۴۰۱ به کیلویی ۱۹٫۵۵۰ تومان رسیده است که این سیر صعودی حدود ۳۴% درصد افزایش قیمت را طی ۱۲ ماه گذشته در نمودار نشان می دهد و این رقم، شوک عجیبی به بازار فولاد وارد کرده است.

 

تاثیر قیمت دلار:

از دلایل مهم و شاخص اصلی افزایش قیمت محصولاتی چون نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری، افزایش بدون حساب و کتاب  قیمت دلار و ارز  بوده بطوریکه دلار در دی ماه ۱۴۰۰ از ۲۶٫۸۴۰ تومان به ۴۱٫۰۰۰ تومان در دی ماه ۱۴۰۱ تغییر کرد و طی یکسال گذشته حدود ۱۴٫۱۶۱ تومان افزایش قیمت دلار را همراه داشتیم، که باید تورم و مواد اولیه را هم دخیل دانست.

در صورت صعودی بودن نرخ دلار و ارز، باید شاهد افزایش قیمت تمامی مقاطع فولادی باشیم. این امر کاهش تقاضای خرید و فروش محصولات فولادی را موجب می شود و بسیاری از تولیدکنندگان با بالا رفتن نرخ ارز، اقدام به صادرات محصولات خود به کشور های خارجی میکنند و موجبات کاهش تولید در بازار داخل و افزایش قیمت محصولات فولادی فراهم می شود.

مشاهده نمودار نوسانات دلار

 

تاثیر شرایط سیاسی یکی از  علل تحلیل قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ :

از دیگر شاخص افزایش قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری درب کارخانه و محصولات فولادی ، عدم سرمایه گذاری در حوزه فولاد، شرایط سیاسی کشور، نبود مواد اولیه، هزینه های سرسام آور تولید، بر هم خوردن ثبات اقتصادی در جهان و شرایط سیاسی در داخل کشور باعث این شوک عظیم در همه ابعاد شده است. در این بین برای تنظیم بازار فولاد با تنش های اساسی بین تولید کنندگان و سایر سیاست های داخلی مواجه شده ایم که در برهه ای از زمان تنش ها شکل هولناکی بخود گرفت که در این بین برخی از نمایندگان مجلس ورود کردند تا بتواند این بازار ملتهب را آرام کنند. در این راستا شرکت بازرگانی دیجی آهن و اکثر فروشندگان محصولات فولادی با تعطیل کردن فروش خود و افزایش قیمت تمامی مقاطع فولادی همچنان منتظر آرامش و ثبات نسبی در این بازار بدون منطق هستند.

 

حذف فروش مستقیم کارخانجات:

با وجود اینکه دولت سیزدهم و وزارت صنعت معدن و تجارت برای از بین بردن چالش های پیش رو نه تنها مشکلات را حل نکردند بلکه اختلافات شدیدتری شکل گرفت که بیشتر تولید کنندگان مقاطع فولادی با مشکلات عدیده ای روبرو شدند که حتی زمینه کاهش قابل ملاحظه ای را برای توقف تولیدات خود انجام دادند. توضیح اینکه در روند تولید محصولات تمامی مقاطع فولادی از جمله نبشی های تولید شده در شرکت ناب تبریز، ذوب آهن اصفهان با حذف فروش مستقیم و همچنین فروش بصورت برات و اعتبار اسنادی، موجبات افزایش جبری محصولات فولادی را فراهم و سیستم بانکی را از چرخه فروش خارج نمودند، و ناب تبریز هم دقیقا با همین ساختار فروش نقدی را جایگزین فروش اعتباری نمود که متاسفانه با افزایش و نوسانات بیشتری روبه رو شدیم.

 

نتیجه گیری:

رویکرد سیاسی ،اقتصادی و مدیریتی را می توان برای افزایش های غلط در چرخه فولادی دانست که مدعیان در این حوزه بر این اعتقادند که نقش عوامل مذکور صرفا در حد یک تلنگر می باشد و سهم عدم مدیریت در این فرایند بیشتر است در اتفاقات افتاده در این صنعت که اصلا نه تولید و نه خرید و نه فروش را می توان حتی برای ساعتی ثابت دید تمامی فعالان در این عرصه را در شوکی عظیم فرو برده است.

 

جهت مشاهده پارامتر های تاثیرگذار در قیمت آهن کلیک کنید.

 

 

نمودار تغییرات تحلیل قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز، ۶ متری

از مصارف این نوع نبشی می توان به صنایع سازه های فلزی و فضایی، ساخت ستون و خرپا، ساخت سازه های آسانسور، ساخت فونداسیون های ساختمانی و صنعتی و اتصالات پل ها وستون ها نام برد. قیمت نبشی شرکت فولاد ناب تبریز در لیست بصورت کیلویی ارایه می گردد. و تحویل از درب کارخانه صورت میگیرد. در بازار نبشی شرکت فولاد ناب تبریز با نامهای نبشی فولاد ناب تبریز، نبشی تبریز، نبشی ناب تبریز و نبشی فولاد ناب شناخته می شود. 

در تصویر زیر می توانید، نمودار تغییرات قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری را در سایت دیجی آهن مشاهده نمایید.

 

لینک های مرتبط:

اصلی ترین کاربرد های نبشی

آشنایی با ویژگی ها و کاربرد انواع آهن در ساختمان

قیمت نبشی در بازار امروز

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن