وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۷

تحلیل روزانه بازار آهن | چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

گزارش روزانه بازار آهن – چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

بازار میلگرد روز نسبتا آرامی سپری کرد و بسیاری از اصل فروش قیمت میلگرد آجدار را با ثبات اعلام کردند اما مقدار زیادی از کارخانه‌ها هم با افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی محصولات خود را عرضه کردند. قیمت ورق سیاه در غالب مبادی فروش ثبات داشت اما افزایش ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومانی در برخی ضخامت‌های ورق سیاه فولاد مبارکه مشهود بود. نرخ انواع ورق سرد نیز با افزایش قیمت همراه بود به طوری که قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در اکثر بنگاه‌ها بالغ بر۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.
 

تحلیل بازار آهن:

به گزارش دیجی آهن پروفیل تنش های متعددی داشت به این صورت که بعضی از کارخانجات تغییری دربهای محصولات خود اعمال نکردند اما در این میان چند کارخانه افزایش حدود ۵۰۰ تومانی داشتند و چند کارخانه هم ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. افزایش قیمت ناودانی ایرانی و خارجی و قیمت نبشی روز گذشته نیز مشهود بود و در هر کیلو حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان قیمت‌ها رو به بالا رفت اما دو سه کارخانه تولید کننده نبشی مانند جاوید بناب و ناب تبریز تغییر قیمت نداشتند.

قیمت لوله داربستی، اسپیرال، مبلی و سایر لوله‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شدند، اما قیمت تیرآهن شاخه‌ای روز گذشته را نیز با افزایش قیمت همراه بود و هر شاخه بین ۱۰ الی ۱۵۰ هزار تومان نوسان افزایشی داشت.

در طی بررسی های واحد بازرگانی دیجی آهن ،قیمت میلگرد آجدار در کانال ۲۱ هزار تومانی قرار دارد، اگرچه بازار منتظر سقف کانال ۲۰ هزار تومانی بود اما تحت تأثیر کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی به حدود ۳۰ هزار تن در هفته پیش رو، این سقف روانی مشاهده شد و احتمال می‌رود نوسانات محدودی در همین حوالی تداوم داشته باشد؛ اما به نظر میرسد حرکت بازار سنگین و دامنه نوسانات محدود باشد. در واقع برای پیش‌ بینی و رویت بازار بهتر است بهای میلگرد صادراتی که در حدود ۵۲۰ الی ۵۲۵ دلار اعلام می‌شود و نیز دلار توافقی ۴۲ هزار تومانی مبنا قرار گیرد. گفتنی است درحال حاضر قیمت دلار در رنج  بین دو کانال ۴۳ و ۴۴ هزار تومان است و بازار میلگرد داخلی هم درحال رنج شدن در محدوده ۲۱ الی ۲۲ هزار تومانی است.

 

تحلیل روزانه بازار آهن – سه شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن