وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۹

تحلیل روزانه بازار آهن | سه شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

تحلیل روزانه بازار آهن – سه شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

در روز گذشته قسمت زیادی از داد و ستد در بازار آهن و فولاد قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ اما در این بین تعداد زیادی از تولید کننده ها نرخ آهن را بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش داده اند و سیر صعودی قیمت‌ها را حفظ کردند. بازار ارز هم اصلاح جزئی قیمت داشت و قیمت دلار مجددا به کانال ۴۴ تومان بازگشت و در بازار آزاد حدود ۴۴ هزار و ۶۹۰ تومان معامله شد.

 

تحلیل بازار آهن :

به گزارش دیجی آهن قیمت میلگرد آجدار در نیمه مبادی فروش افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی داشت و در قسمتی از بازار نیز تغییر قیمت نداشت. پایین ترین قیمت میلگرد آجدار در بازار ۲۰ هزار و ۷۰۰ الی ۲۱ هزار تومان اعلام شد و نرخ متوسط این محصول نیز ۲۰ هزار و ۱۳۰ تومان گزارش شد.

قیمت تیرآهن شاخه‌ای، روز گذشته نیز با افزایش ۱۰ الی ۲۰۰ هزار تومانی همراه بوده، اما کارخانه‌های ماهان و کرمانشاه قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کردند. در ادامه روند افزایشی قیمت آهن آلات، نرخ تیرآهن ۱۴ به بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و تیرآهن سایز ۱۸ بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت نبشی و ناودانی ایرانی   و اروپایی نیز اغلب  با افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه   بودند ولی کارخانه نبشی ناب تبریز و جاوید بناب تغییر قیمت نداشتند. شنیده‌ها حاکی است این روزها محدودیت شدید عرضه با افزایش قیمت در این بخش از بازار کاملا واضح  است.اکثر قیمت‌ها در این بخش در برخی از شرکت‌ها مانند ناب تبریز و آریان فولاد از ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

 

تحلیل روزانه بازار آهن – دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۷

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن