وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۲

اخبار ناگوار مدیر آژانس در مورد توافقات هسته ای با ایران ✅ – دیجی آهن

اقتصادنیوز: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همکاری با ایران در سطح مطلوب نیست.

وی بدون اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و بدعهدی طرف‌های اروپایی، وضعیت اجرای این توافق را «دشوار» توصیف و عنوان کرد: تلاش‌ها [برای ازسرگیری اجرای برجام] در حال حاضر متوقف شده است… بنابراین تحول زیادی در این زمینه رخ نمی‌دهد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا و طبق آخرین وضعیت توافقات هسته ای با ایران، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی این ادعا را روز جمعه طی سخنانی در کنفرانس خبری که در باشگاه ملی مطبوعات ژاپن برگزار شد، مطرح کرد و افزود: من این موضوع را به همتایان ایرانی خود منتقل کرده‌ام.

 

اتفاقات سیاسی در ایران

ادعاهای سیاسی پادمانی درباره ایران، نخستین بار از سوی نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی مطرح و سپس توسط رسانه‌ها، مقام‌های غربی و در گزارش‌های آژانس دامن زده شد. جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده همواره تاکید کرده است که تعهدات کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست.

 

پیامدهای عدم توافق در برجام

در پی خبرهای شنیده شده در مورد توافقات هسته ای با ایران که حدود دو دهه تمامی مردم و اقتصاد کشور را مضحکه کرده و مسئولین با وعده های دروغ و بی منطق اوضاع معیشتی مردم را به سخره گرفته اند دوباره خبرهایی از عدم توافق و تحریم های جدید به گوش میرسد که قطعا تا آخر سال مردم را مجددا به شوک های عظیمی می رسانند و همچنان اندرخم یه کوچه خواهیم بود، چون کلا برجام پوسته خالی به شمار می آید و فقط ترفندیست برای معلق نگه داشتن مردم و اقتصاد بیمار ایران در این دو دهه که از برجام میگذرد.

 

ادعای گروسی

رافائل گروسی : «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کماکان در آنجا حضور دارد بنابراین من امیدوارم که چنانچه توافق جایگزین یا هر نوع توافق دیگری حاصل شود از ما دعوت شود تا طرفی باشیم که کارهای بازرسی و راستی‌ آزمایی را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود تعهدات لحاظ‌ شده واقعی هستند نه فقط یک برگه کاغذ؛ در دست طرفه های سیاسی، پس باید مرگ توافق هسته ای را علیرغم اینکه مسئولین زیر بار این اتفاق و خبرهایی که گروسی عنوان کرده نمی روند را اعلام کرد.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن