وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۷

آنالیز قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری✔️-دیجی آهن

 

در این مقاله به آنالیز قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری میپردازیم. این محصول در یکسال گذشته با نوسانات زیادی رو برو شده است به طوری که در اواسط تیرماه ۱۴۰۱ قیمتی بالغ بر ۱۸٫۰۹۰ تومان داد و ستد شد ولی درست یک سال بعد در اواسط تیرماه ۱۴۰۲ قیمتی بالغ بر ۲۳٫۵۲۸ تومان را تجربه کرده است که این نوسانات، گرانی این محصول را نشان می دهد و می توان گفت حدود ۳۰% افزایش قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری از درب کارخانه را بهمراه داشته است.

 

جزر و مد دلار در یکسال گذشته

در بازار دلار و ارز هم شاهد نوسانات بسیاری هستیم به طوری که بر روی تمامی اقلام داخلی و خارجی تاثیرگذار بوده و معاملات را سخت کرده است؛ بطوری که قیمت دلار در ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱، حدود ۲۷٫۶۱۵  تومان بوده ولی در ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲ قیمت ۵۰٫۳۸۰ تومان را به خود اختصاص داده که در طول یکسال مبلغی بالغ بر ۲۲٫۷۶۵ تومان افزایش داشته و یکی از عوامل گرانی مقاطع فولادی شده است.

فقط امیدوار باید بود به روزهای آتی و اخبار مثبتی که این روزها به گوش میرسد، تا شاید بتوان در آینده معاملات خوبی در صنعت فولادی کشور را شاهد باشیم. با همه ی این تفاسیر امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲ مجددا دلار به کانال ۵۰٫۰۰۰ تومان رسید.

 

اتمسفر سیاسی

برای رفع تحریم‌ها باید مذاکره صورت گیرد، برای مذاکرات نتیجه‌بخش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید صلح‌ آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را با وجود پروپاگاندای شدید رژیم صهیونیستی علیه این فعالیت‌ها، تأیید کند و برای تأیید آن نیازمند سطوح مختلف همکاری با ایران است که به طور قطع و یقین با صلاح دید و نظر مقامات و مسئولان عالی‌ رتبه خطوط و جزئیات آن مشخص می‌شود. و باید همه دستگاه ها برای پیش برد و نتیجه بخشی مذاکرات برای رفع تحریم ها تلاش مضاعف انجام دهند و با افت نصف و نیمه دلار و کاهشی بودن تقریبی فولاد بتوان به روز های آتی امیدوار بود.

 

نتیجه گیری

بازار آهن و فولاد داخلی از ابتدای تیرماه در مسیر ثبات و رکود قرار دارد البته بازار جهانی فولاد هم در رکود است و ظاهرا عاملی که در حال حاضر به تغییر روند بازار منجر شود مشاهده نمی‌شود از همین رو فضای کلی بازار این روزها آرام است و معاملات نیز رونق چندانی ندارد.

 

 

 

نمودار تغییرات قیمت نبشی ۴*۴۰*۴۰ ناب تبریز ۶ متری در طی یک سال گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲)

مطالب مرتبط:

تحلیل قیمت تیر آهن ۲۰ ذوبی در انبار تهران✔️-دیجی آهن

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن