وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۲

تحلیل امروز بازار آهن | ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ✔️ – دیجی آهن

 

سکان بازار آهن در پنجه دلار

 طبق تحلیل امروز بازار آهن، روز گذشته ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ با توقف روند کاهشی نرخ دلار و بازگشت به مرز کانال ۵۰ هزار تومانی ترمز کاهش نسبی نرخ آهن نیز کشیده شد و برخی فروش خود را بستند و شماری نیز قیمت‌ها را به طور جزئی بالا بردند.

 

قیمت میلگرد

روز گذشته قیمت میلگرد آجدار نوسانات متعددی تجربه کرد به این صورت که برخی از مبادی فروش حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و شمار محدودی نیز حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان قیمت‌ها را بالا بردند اما عمده مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بودند و کف قیمت میلگرد همچنان در کانال ۲۵٫۵۰۰ تومان قرار داشت. به عنوان نمونه نرخ میلگرد سایز ۱۸ کارخانه میانه که در پایان هفته گذشته ۲۶٫۵۰۰ تومان معامله می‌شد دیروز در هر کیلو ۲۶٫۰۰۰ تومان معامله شد.

 

آرامش نسبی در بازار

با توقف روند کاهشی نرخ دلار و بازگشت به مرز کانال ۵۰٫۰۰۰ تومانی ترمز کاهش نرخ فولاد نیز کشیده شد و برخی از کارخانه‌ها فروش خود را بستند و برخی نیز تا حدودی قیمت‌ها را بالا بردند. اما به طور کلی تقاضای چندانی مشاهده نشد و به دلیل عدم نقدینگی بازار در آرامش نسبی بود؛ حال با اتمام اثرات مثبت اخبار توافقات و ۳ میلیارد پول آزاد شده، شاهد چرخش روند بازار هستیم.

 

عرضه میلگرد در بورس کالا

طبق تحلیل امروز بازار آهن، در رابطه با عرضه میلگرد در بورس کالای امروز باید گفت ۲۰٫۰۰۰ تن میلگرد خراسان با ۹۰% شرایط اعتباری عرضه می‌شود که ممکن است از استقبال خوبی برخوردار باشد. به نظر می‌رسد هدف از چنین عرضه‌ای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌ها و حفظ قیمت‌ها در کانال فعلی باشد. در شرایطی که نرخ دلار تا حدودی افزایشی شده و تعدادی از مبادی فروش بهای فولاد را افزایش داده‌اند؛ چنین عرضه‌ای به تشدید این نوسانات افزایشی دامن خواهد زد. در هر صورت باید منتظر نتایج معاملات امروز بورس کالا باشیم.

 

یاد آوری

شما گرامیان میتوانید جهت ارتباط با واحد بازرگانی دیجی آهن و استعلام لحظه ای قیمت کلیه محصولات فولادی و همچنین مشاوره رایگان با شماره های ۱۸۴۹ برای تهران و ۰۲۱۸۶۰۲۰۰۹۴ برای شهرستان با پشتیبانی دیجی اهن در تماس باشید.

 

لینک های مشابه

تحلیل قیمت تیر آهن ۱۸ ذوبی در انبار تهران

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن