وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۶

تحلیل قیمت تیر آهن ۱۸ ذوبی در انبار تهران✔️-دیجی آهن

 

در این مقاله به تحلیل قیمت تیر آهن ۱۸ ذوبی ۱۲ متری ۲۲۸ کیلویی انبار تهران میپردازیم. این محصول در یکسال گذشته با نوسانات زیادی رو به رو شده است به طوری که در اواسط خرداد ۱۴۰۱ قیمتی بالغ بر ۳٫۵۵۹٫۶۰۰ تومان داد و ستد میشد ولی دقیقا یکسال بعد یعنی اواسط خرداد ۱۴۰۲ قیمتی بالغ بر ۶٫۱۹۲٫۷۰۰ تومان را تجربه کرده است که این نوسانات ۷۴% گرانی این محصول را نشان میدهد، که میتوان گفت حدود ۲٫۶۳۳٫۱۰۰ تومان افزایش قیمت در تیر آهن ۱۸ ذوب اهن انبار تهران را شاهد بودیم.

 

تغییرات دلار

در بازار دلار و ارز هم نوسانات روزانه و حتی ساعتی مزید بر علت شده که بر روی تمامی اقلام داخلی و خارجی تاثیر مستقیم گذاشته و معاملات را سخت کرده؛ بطوری که قیمت دلار در ۲۲ خرداد ۱۴۰۱  حدود ۲۶٫۷۶۹ تومان بوده ولی در ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ قیمت ۴۷٫۲۰۰ تومان را به خود اختصاص داده که البته این روز ها با افت مواجه شده ولی در طول یکسال مبلغ ۲۰٫۴۰۰ تومان افزایش داشته که یکی از علت های اصلی نوسانات در بازار آهن بخصوص تیر آهن ۱۸ ذوب آهن ۱۲ متری ۲۲۸ کیلویی در انبار تهران شده است و فقط باید امیدوار بود به روزهای آتی و پالس های تقریبا مثبتی که این روزها به گوش میرسد تا شاید بتوان درآینده معاملات خوبی در صنعت فولادی کشور را شاهد باشیم. بزرگترین علت پالس های مثبت این روزها عقب نشینی دلار بعد از ماه هاست و فعالان این عرضه را به آینده خوش بین کرده است.

 

اتمسفر سیاسی

خبرهای سیاسی مثبتی که به آرامش در بازار منجر شده و البته عقب نشینی دلار از کانال ۵۰٫۰۰۰ تومان به زیر کانال یاده شده نزول کرده و نکته ای که می‌توان به آن اشاره کرد، نشست شورای حکام است که به شکل گیری بعضی از توافقات میان ایران و عمان منتهی گشته است، همچنین احتمال سفر وزیر خارجه عربستان به ایران و بازگشایی سفارت ایران درشهر ریاض و از سرگیری روابط با مصر نیز از دیگر اخبار مثبت سیاسی جاری بوده است و دیدار روز قبل وزرات خارجه ایران و عربستان و همچنین سخت گیری های تعزیراتی، سامانه‌ای، مالیاتی و دیگر مانع هایی که در بورس کالا اعمال شده است باعث این موج مثبت شده؛ همچنین در کنار خبرهای سیاسی در فرونشاندن هیجانات خرید سرمایه‌ای و اتفاقات اخیر بی‌اثر نبوده است.

 

نتیجه گیری

شاخص های اصلی نوسانات قیمت تیر آهن ۱۸ ذوبی به قیمت ارز، شرایط سیاسی و حذف فروش مستقیم کارخانجات بزرگ بستگی دارد، با این تفاسیر در صورت ادامه این جریانات اقتصادی، نرخ آهن آلات را باید دقیقه ای محاسبه کرد، با علم براین که در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد، اتفاقات بورس کالا و همچنین تحویل گرفتن از درب کارخانه، مجددا با افزایش قیمت تیراهن و دیگر محصولات فولادی در هفته های آتی مواجه خواهیم شد.

 

 

 

 

نمودار تغییرات قیمت تیر آهن ۱۸ ذوبی ۱۲ متری ۲۲۸ کیلویی در انبار تهران

یکی از پر مصرف ترین مصالح در ساخت و ساز ها تیرآهن ۱۸ است. در حقیقت تیر آهن ۱۸ ذوب آهن تولید کارخانه ذوب آهن می باشد و یکی از پرکاربرد ترین محصولات این کارخانه است. این نوع تیرآهن در صنایع زیادی از جمله راه سازی و ساختمان سازی به کار گرفته می ‌شود و با توجه به استحکام و قدرت آن باعث بالا رفتن مقاومت سازه خواهد شد. اساس این محصول از فولاد است اما تغییراتی نیز در آن اعمال می ‌شود. شما می ‌توانید تیر آهن ۱۸ ذوب آهن را از طریق سایت دیجی آهن به صورت آنلاین سفارش دهید.

 

یادآوری

شما گرامیان می توانید جهت ارتباط با واحد بازرگانی دیجی آهن و استعلام لحظه ای قیمت کلیه محصولات فولادی و همچنین مشاوره رایگان با شماره های ۱۸۴۹ برای تهران و ۰۲۱۸۶۰۲۰۰۹۴ برای شهرستان با پشتیبانی دیجی اهن در تماس باشید.

https://www.digiahan.com/

 

 

تحلیل قیمت میلگرد A3 سایز ۱۴ نیشابور در انبار تهران✔️-دیجی آهن

 

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن