وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۳

تحلیل قیمت تیر آهن ۲۰ ذوبی در انبار تهران✔️-دیجی آهن

 

در این مقاله به تحلیل قیمت تیر آهن ۲۰ ذوبی ۱۲ متری ۲۶۸ کیلویی انبار تهران میپردازیم. در یکسال گذشته این محصول در انبار تهران، با نوسانات زیادی روبرو شده است بطوری که در اواخر خرداد ۱۴۰۱ قیمتی بالغ بر ۴٫۲۶۶٫۱۰۰ تومان داد و ستد شد ولی سال بعد یعنی اواخر خرداد ۱۴۰۲ قیمتی بالغ بر ۶٫۹۷۲٫۰۰۰ تومان را تجربه کرده است که این نوسانات ۶۳ درصدی؛ گرانی این محصول را نشان می دهد. می توان گفت تیر آهن ۲۰ ذوبی در حدود ۲٫۷۰۵٫۹۰۰ افزایش قیمت در انبار تهران را شاهد بوده است؛ بر حسب نوسانات دلار که موثرترین اهرم گرانی به حساب می آید و باعث این نابسامانی شده است.

 

تغییرات دلار

در بازار دلار و ارز هم نوسانات روزانه و حتی ساعتی مزید بر علت شده که بر روی تمامی اقلام داخلی و خارجی تاثیر مستقیم گذاشته و معاملات را سخت کرده؛ بطوری که قیمت دلار در ۲۹ خرداد ۱۴۰۱؛ حدود ۲۷٫۴۹۵ تومان بوده ولی در ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ قیمت ۴۸٫۶۰۰ تومان را به خود اختصاص داده و در طول یک سال گذشته مبلغ ۲۱٫۱۰۵ تومان افزایش داشته و یکی از علت های اصلی نوسانات در بازارآهن بخصوص تیر آهن ۲۰ ذوب آهن اصفهان در انبار تهران شده است و فقط امیدوار باید بود به روزهای آتی و پالس های تقریبا مثبتی که این روزها به گوش میرسد، تا شاید بتوان در آینده معاملات خوبی در صنعت فولادی کشور را شاهد باشیم بود.

 

اتمسفر سیاسی حاکم

خبرهای سیاسی مثبتی که به آرامش در بازار منجر شده و می‌توان به آن اشاره کرد، نشست شورای حکام است که به شکل گیری بعضی از توافقات میان ایران و عمان منتهی گشته است، همچنین احتمال سفر وزیر خارجه عربستان به ایران، بازگشایی سفارت ایران در شهر ریاض و از سرگیری روابط با مصر نیز از دیگر اخبار مثبت سیاسی جاری بوده است.

دیدار روز قبل وزرات خارجه ایران و عربستان و همچنین سخت گیری های تعزیراتی، سامانه‌ای، مالیاتی و دیگر موانعی که در بورس کالا اعمال شده است، باعث این موج مثبت شده؛ با در نظر گرفتن محدودیت‌های تعزیراتی که در دو هفته اخیر اعمال شده است، در کنار عواملی مانند اخبار سیاسی مثبت، محتمل ‌ترین گزینه در این هفته کنترل قیمت‌ آهن آلات در کانال‌های فعلی است و فعالان این عرصه به روزهای آینده خوش بین هستند.

 

نتیجه گیری

طبق تحلیل قیمت تیر آهن ۲۰ ذوبی ۱۲ متری ۲۶۸ کیلویی ،شاخص های اصلی نوسانات قیمت تیر آهن ۲۰ ذوبی به قیمت ارز، شرایط سیاسی و حذف فروش مستقیم کارخانجات بزرگ بستگی دارد، با این تفاسیر در صورت ادامه این جریانات اقتصادی، نرخ آهن آلات را باید دقیقه ای محاسبه کرد.

 

 

 

نمودار تغییرات قیمت تیر آهن ۲۰ ذوبی ۱۲ متری ۲۶۸ کیلویی در انبار تهران

تیرآهن ۲۰ ذوب آهن یکی از انواع تیرآهن های ۲۰ بوده که در ساختمان سازی و پایه ریزی بنای ساختمان کاربرد دارد. این نوع تیرآهن ویژگی های فیزیکی مشخصی دارد اما ممکن است بر اساس کارخانه تولید کننده آن کمی تفاوت میان تولیدات از نظر این ویژگی ها وجود داشته باشد. اگر می‌ خواهید به صورت عمده یا غیر عمده تیرآهن ۲۰ ذوب آهن سفارش بدهید می‌ توانید به سایت دیجی آهن مراجعه کرده و در آنجا با سرچ عنوان تیرآهن ۲۰ ذوب آهن سفارش خود را ثبت کنید. همچنین اگر نیاز به مشاوره یا دریافت راهنمایی دارید؛ کارشناسان ما در خدمت شما هستند و می ‌توانید از طریق سایت با آنان ارتباط برقرار کنید.

 

 

یادآوری

شما گرامیان می توانید جهت ارتباط با واحد بازرگانی دیجی آهن و استعلام لحظه ای قیمت کلیه محصولات فولادی و همچنین مشاوره رایگان با شمارهه های ۱۸۴۹ برای تهران و ۰۲۱۸۶۰۲۰۰۹۴ برای شهرستان با پشتیبانی دیجی اهن در تماس باشید.

 

تحلیل قیمت تیر آهن ۱۸ ذوبی در انبار تهران✔️-دیجی آهن

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن