وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۵

تحلیل روزانه بازار آهن | یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۳۰

تحلیل روزانه بازار آهن | یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۳۰

طبق بررسی و تحلیل کارشناسان واحد بازرگانی دیجی اهن: در آخرین ماه از سال ۱۴۰۱ با اتصال دائمی گاز، در اکثر صنایع بخصوص صنایع فولادی و افزایش تولید سیر صعودی قیمتها در اکثریت بازارها افت خواهد کرد؛ اما همانطور که از مشاهدات برمی‌آید این بازار سردرگم رنگ آرامش را نمی بیند و در اصل نشانه‌ای که ثابت کند بازار آهن ملتهب نیست و با کاهش قیمت‌ها روبرو خواهیم شد، در باور مردم نمی گنجد و مثل همیشه باید منتظر روز، هفته، ماه و سال بمانیم تا شاید آینده چشم نواز باشد.

 

آیا در هفته اول اسفند نوسانات قیمتی در بازار مشاهده می شود؟

سیر اوج گیری قیمت‌ آهن علیرغم تعطیل بودن دو روزه قطعا ادامه دار خواهد بود، اما در این بین بعضی از مبادی فروش خود را قفل کردند.

 

میلگرد

به این صورت که بهای میلگرد بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان سیر صعودی  داشت و طی ۱۰ روز گذشته رشد حدود ۱۹ درصدی را تجربه کرده است. پایین ترین نرخ میلگرد در کانال ۲۵۰۰۰ تومانی مخابره شد و بالا ترین نرخ آن هم در هول و حوش ۲۷۰۰۰ تومان قرار گرفت.

اما بدانیم که اوایل نیمه دوم سال که از مهرماه شروع می شود نرخ میلگرد آجدار ۱۶۰۰۰ تومان اعلام ‌شده بود؛ اما در آخر بهمن ماه پایین ترین قیمت آن ۲۵۰۰۰ تومان اعلام شد، در اصل باید گفت که جهشی بودن قیمت میلگرد بیش از سرعت رشد تورم درکشور تاخت و تاز می کند.

 

قوطی و پروفیل

 اما قیمت روز قوطی آهن در بیشتر کارخانجات در حدود ۳۰۰ تومان افزایش بها داشت، گفتنی است پروفیل ضخامت ۲ میلیمتر برخی از شرکت ها در کانال ۳۷۰۰۰ تومان گزارش شده است؛ در ضمن نرخ لوله صنعتی، مبلی، گازی و سایر لوله‌ها با افزایش ۳۰۰ تومانی در بیشتر شرکت های تولیدی ارائه میشود.

 

دلار

تقریبا در یکماه گذشته قیمت دلار بالغ بر ۳۱ درصد جهش قیمتی داشته است که حدود ۵۰۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین از اول نیمه دوم سال تا انتهای بهمن نیز بازار ارز افزایش حدود ۵۴ درصدی داشته و از کانال ۳۱٫۵۲۰ تومان به ۴۸٫۳۲۰ تومان رسیده است. حتما عواملی مانند تنش‌های سیاسی؛ سیاست های خارجی و تورم داخلی دلایل اصلی افزایش دلار می باشد.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن