وارد شوید ثبت نام کنید
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۲

تحلیل روز صنایع فولادی | ۱۴۰۲/۰۴/۲۴ – دیجی آهن

همکاری دولت و اتاق اصناف وبررسی صنعت فولادی کشور

طبق تحلیل روز صنایع فولادی، نیروی انسانی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌‌‌های تولید صنایع فولادی در ایران است که کمبود آن و همچنین کهولت سنی در این زمینه، معضل بزرگ رشد تولید کشور شده است. اقتصاد ایران در شرایطی که از پتانسیل‌‌ بالایی برخوردار است، توانایی افزایش تولید برای اضافه کردن بر حجم مبادلات خود سایر کشورها را دارا است ؛ اما تا زمانی که مشکلات کلان اقتصادی و سیاسی و قیمت گذاری دستوری در کار است ایران به درجا زدن در میزان تولید محصولات فولادی در تمامی مقاطع از جمله تیر اهن ، میلگرد ، نبشی و ناودانی را شاهد است و نمی توان توازون درست را برقرار کرد تا به ثبات برسد و بتواند به تجارت خود با کشورها ادامه دهد.

 

تبعات قطعی برق

در هفته‌های گذشته به دلیل قانونگذاری مصرف و قطعی برق فولادسازان فاصله قیمتی آهن اسفنجی نسبت به شمش از ۶۵% به ۶۰% رسید؛ علیرغم افت شدید تقاضا در بازار فولاد کشور، فاصله قیمتی شمش و میلگرد ۱۱% گزارش شده بود، این در حالیست  که در سه هفته گذشته ۱۰% بود.

 

طبق شنیده های واحد بازرگانی دیجی آهن: پس از افزایش دو برابری نرخ گاز شرکت‌های پتروشیمی از ۵۰۰۰ هزار تومان به ۷۰۰۰ هزار تومان توسط دولت ارتقا یافت و این موضوع اعتراض شمار زیادی از سهامداران را برانگیخت به شکلی که در طوماری غیره منتظره اعتراض خود را به رئیسی اعلام کرده و این نوع تصمیمات اصلا به وعده وعیدهای انتخاباتی شبیه نیست و به قول های خود عمل نکردند.

 

دولت و اتاق اصناف بدنبال سرمایه گذار

رئیس اتاق ایران در همایش برگذارشده درباره برنامه‌‌‌ها و اهداف اتاق ایران در دوره دهم هیات نمایندگان گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چنین جمله‌‌‌ای دارند: «اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه ‌ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است.» این جمله خط مشی نقشه پیش روست. اما معتقدیم نه‌‌‌ تنها امروز بلکه در ۱۰سال آینده، مهمترین اولویت کشور تقویت جانداربودن  تولید و رقابت ‌‌‌پذیر در کشور باشد. طبق اظهارات  سندی در دبیرخانه شورای هماهنگی سران سه‌ قوه در حال تدوین است که هدف آن تقویت سرمایه‌گذاری در کشور بوده و ما هم در اتاق ایران و بخش خصوصی آمادگی داریم با تمام توان و ظرفیت خود در تهیه این سند، نقش کافی ایفا کنیم و امیدواریم این سند به تقویت بنیه تولید رقابت‌‌‌ پذیر منجر شود.

 

جهت ارتباط با ما

جهت ارتباط با واحد بازرگانی دیجی آهن و استعلام لحظه ای قیمت آهن آلات و همچنین مشاوره رایگان با شماره چهار رقمی ۱۸۴۹ برای تهران و ۰۲۱۸۶۰۲۰۰۹۴ برای شهرستان، با پشتیبانی دیجی اهن در تماس باشید.

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن