وارد شوید ثبت نام کنید
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰

تحلیل قیمت میلگرد ۲۸ نیشابور در یک سال گذشته

 

در این مقاله به تحلیل قیمت میلگرد ۲۸ آجدار A3 نیشابور در یک سال اخیر می پردازیم. قیمت این محصول در سال گذشته با نوسانات زیادی رو به رو بوده است به طوری که در اواسط مهر ماه ۱۴۰۱ قیمتی بالغ بر ۱۴٫۸۲۰ تومان در هر کیلوگرم را به خود اختصاص داده ولی درست یک سال بعد در اواسط مهرماه ۱۴۰۲ قیمتی بالغ بر ۲۴٫۸۰۰ تومان را تجربه کرده است.

 این محصول حدود ۶۷ درصد افزایش قیمت، از انبار تهران را به همراه داشته است. اوج گرانی میلگرد ۲۸ نیشابور بنگاه تهران از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا خرداد ماه ۱۴۰۲ بوده که صعود چشمگیری داشته است. در انتهای مقاله نمودار را مشاهده خواهید کرد.

 

جو اقتصاد داخلی

در چند دهه گذشته در ایران شاهد کش و قوس های زیادی در کلیه صنایع بودیم و به طور کلی اقتصاد ایران جزو آخرین ها محسوب می شود. با این وجود، چشم انداز مشخصی را نمی توانیم متصور شویم، چون نه دیدگاه اقتصادی کار آمد و نه مدیریت کلان، در کشور وجود دارد به همین دلیل اقتصاد ایران فلج شده و مشخصا صنعت فولادی کشور که اگر درست مدیریت شود و مدیران لایق سر کار باشند، صنعتی پولساز به شمار می آید.

 

شرایط سیاسی کشور

وقتی صحبت از شرایط سیاسی می کنیم، دقیقا کسی نمی داند در مورد چه چیزی باید صحبت کنیم و کدام عامل سیاسی را بر این نابسامانی دخیل بدانیم. در طول یک سال اخیر تمامی مقاطع فولادی مانند: تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی با رشد عجیب و غریبی رو به رو شد و صدمه های زیادی به فعالان این عرضه وارد کرد و شرایط سیاسی کشور در به وجود آمدن این شرایط، دخیل می باشد.

 

 

دلایل نوسانات قیمت میلگرد آجدار ۲۸ نیشابور

اهرم های فشار زیادی در کشور وجود دارد که باعث نوسانات و بازار آشفته می شود که میلگرد ۲۸ نیشابور هم از این قاعده مستثنا نیست و خارج از مسائل قبلی که در بالای مقاله اعلام شد؛ دلایل دیگری مانند ارز و دلار که بسیار افسار گسیخته عمل می کند و هیچ یک از مسئولین قصد مهار قیمت دلار را ندارد.

 

 

پایان

گروه دیجی آهن با تمامی پرسنل مجرب و مدیران ارشد خود در تلاش اند تا بتواند خدمات شایانی از جمله: استعلام قیمت لحظه ای، مشاوره رایگان و خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را به شما عزیزان ارائه کنند. شما می توانید جهت تماس با کارشناسان دیجی آهن به سایت مراجعه کرده یا با شماره تلفن چهار رقمی ۱۸۴۹ در ارتباط باشید.

پیشاپیش از حسن انتخاب شما سپاس گزاریم.

 

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن