وارد شوید ثبت نام کنید
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۱۹

خرید نبشی | انواع نبشی موجود در بازار – دیجی آهن

خرید نبشی

خرید نبشی یا هر نوع محصول یا مصالحی که بخواهید از بازار آهن آلات تهیه کنید نیاز به داشتن یک پیش زمینه کامل و اطلاعات کافی در رابطه با جنس و دیگر ویژگی های آن محصولی دارد که شما می ‌خواهید تهیه کنید. نبشی نیز یکی از همین محصولاتی است که در بازار آهن آلات در انواع مختلف و تولیدات کارخانه های مختلف عرضه می ‌شود.

 که خریداران ممکن است بدون دریافت راهنمایی یا داشتن اطلاعات کافی دچار گمراهی شوند. به طور مثال اگر می‌ خواهید نبشی خریداری نمایید؛ باید بدانید که چه کاربردی دارد یا اینکه برای چه مصارفی می ‌خواهید این مصالح را تهیه نمایید. در ادامه توضیحات تکمیلی در رابطه با راهنمای خرید نبشی در همین مطلب ارائه کرده ایم.

 

 

انواع نبشی ها

همانطور که پیش تر توضیح دادیم نبشی ها انواع مختلف و گوناگونی دارند و شما می توانید با شناخت جنس و انواع این محصولات و اینکه می ‌خواهید برای چه چیزی از نبشی استفاده نمایید خرید بهتری داشته باشید. باید به راهنمای خرید نبشی توجه کنید که حتی در بین آهن آلات نیز از جنس های مختلفی جهت ساخت نبشی استفاده می ‌شود و باید آن جنسی که برای ساخت نبشی استفاده می ‌شود با کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده یکسان باشد.

برای مثال از نبشی های st52 که صخامت بسیار بالایی دارند برای ساخت قفسه ها و کمد های آهنی و از نبشی پرسی نیز به عنوان یک وسیله جهت ساپورت لوله ها استفاده می‌ شود که اگر این لوله ها سنگین وزن باشند یعنی از این نوع نبشی استفاده نادرستی شده است. به همین خاطر هر زمانی که خواستار خرید نبشی بودید؛ باید از مدل و جنسی که می‌ خواهید اطلاعات کافی کسب نمایید.

به طور مثال از نبشی های پرسی St33، St37 و یا St44 برای کارهای ساختمانی یا از نبشی آهنی معمولی نیز می ‌توان برای ساخت قفسه و دیگر تجهیزات آهنی استفاده کرد. اما متخصصان یا افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه دارند؛ می‌ دانند که نبشی استینلس برای استفاده در فضاهایی که میزان کلر در آن زیاد است یا در ساخت و سازهای دریایی مناسب نیست و به طور کلی بسیاری از نبشی ها تنها در شرایط خاص قابل استفاده هستند و تحت هر شرایطی نمی‌توان آن ها را به کار برد.

 

نبشی پرسی

نبشی پرسی یک نوع نبشی است که بال های آن بر روی هم زاویه ۹۰ درجه تشکیل نمی دهند و کمی دارای انحنا هستند. از جمله دیگر مواردی که در نام گذاری این نوع نبشی اهمیت دارد و باعث ایجاد نوعی تفاوت است ضخامت بال های نبشی می باشد. به طور مثال در نبشی های پرسی این ضخامت در تمام طول بال یکسان است و نبشی های پرسی معمولا ضخامت کمی دارند.

نبشی فابریک

نبشی فابریک نیز نوع دیگری از نبشی است که بال های آن به طور تیز و یا زاویه ۹۰ درجه بر هم عمود هستند که از طریق همین زاویه می ‌توان تشخیص داد این نوع نبشی فابریک است. از دیگر ویژگی های نبشی فابریک می‌ توان به این مورد اشاره کرد که ضخامت بال های آن هر چه به سمت پایین تر می ‌رود کمتر شده و در بالای بال نبشی فابریک ضخامت آن کاملا بیشتر است. همچنین این نوع نبشی ها معمولا ضخامت یکسانی ندارند.

نبشی استینلس

نبشی استینلس نیز نوع دیگری از نبشی است که دارای خاصیت ارتجاعی و کششی می باشد و همین خاصیت باعث می‌ شود که کاربرد آن از دیگر نبشی ها متفاوت باشد. این نوع نبشی از طریق روش خروج کاری گرم تولید می ‌شود و می ‌تواند در ضخامت های پایین نیز تولید شود؛ البته این نوع نبشی را به هیچ وجه نمی ‌توان از طریق فرم دهی سرد تولید کرد و همواره دارای خاصیت کششی است.

 

کلام آخر

نبشی ها نیز مانند انواع تولیدات فولادی و آهن آلات مدل های مختلفی دارند که هر مدل از آن ها نیز یک کاربرد متفاوت دارد. اگر نیاز به خرید نبشی برای کار های ساخت و ساز خود دارید می توانید پس از کسب اطلاعات لازم در این زمینه، مطالعه راهنمای نبشی و مراجعه به بازار، به صورت آنلاین و از طریق سایت دیجی آهن نیز این نوع نبشی را تهیه فرمایید‌. در سایت دیجی آهن کارشناسان آماده ارائه انواع خدمات و پاسخگویی به سوالات مشتریان عزیز می ‌باشند.

 

کلیک کنید: نحوه انتخاب بهترین نبشی برای ساختمان شما

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن