وارد شوید ثبت نام کنید
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۴

وضعیت بازار آهن آلات در روزهای گذشته

طبق گفته کارشناسان دیجی آهن وضعیت بازار آهن آلات در هفته ای که پشت سر گذاشتیم و بهای روزانه آهن آلات در اغلب زیر مجموعه‌های بازار آهن داخلی روند تقریبی ثابتی را داشت ولی همانگونه که می دانید نرخ ورق گرم ۲ میل و به پیروی از آن قیمت پروفیل، روندی رو به افزایش داشت. به نظر می‌رسد در شش ماهه دوم سال با افزایش قیمت‌ها مواجه باشیم. که این امر فعالان و فروشندگان و همچنین مصرف کنندگان را نگران کرده و بازار داخلی را در پرده ای از ابهام قرار خواهد داد.

 

در یک نگاه

وضعیت بازار آهن آلات با رکود و آرامش بازار آهن و ثبات در مقاطع فولادی که در کلیه مبادی فروش همراه بوده؛ ولی در این بین افت قیمتی نصفه و نیمه در بعضی از مبادی های فروش دیده می شود. همچنان ثبات نسبی در برخی از مراکز ادامه دارد. بازار دلار هم رشد تقریبی کمی داشته؛ به شکلی که قیمت دلار در پایان روز با افزایش حدود ۳۰۰ تومانی حدود ۴۹٫۸۰۰ تومان تخمین زده شد.

 

نیم نگاهی به بهای میلگرد

در آخر هفته گذشته در بیشتر مراکز داد و ستد، آرامش وجود داشت. طبق گفته های واحد فروش دیجی آهن قیمت میلگرد کاهشی گزارش شده است، مانند میلگرد با برند زاگرس و میلگرد با برند فایکو در سایزهای مختلف ثابت یا کاهشی اعلام شد و فعلا مشخص نیست که در روزهای آتی در چه کانالی پیگیری شود.

 

اخبار سیاسی

با اینکه دیگر صحبتی از برجام نمی شود و همگان میدانند که مسائلی که مربوط به اتفاقات آن می باشد در بازار دیگر رنگی ندارد و فعلا موضوع FATF، در میان آمده است و افزایش فشارهای سیاسی به دلیل افزایش غنی‌سازی اورانیوم و تشدید فعالیت‌های موشکی، توسعه روابط کشورهای همسایه به ویژه عربستان با اسرائیل، نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و احتمال انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور، رشد تدریجی انتظارات تورمی و رشد قیمت‌ها چندان دور از انتظار نیست.

 

نقش دولت

روسای دولت اذعان کرده اند که با آرام نگه داشتن نرخ تورم و مهار آن همچنین تثبت قیمت دلار در نیمه نخست سال، نگرانی هم هست؛ که منابع ارزی قطعا در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت و این مسئله به خصوص وقتی که مسئولان دولت در مدت چند ماه گذشته به مهار تورم تاکید داشتند و از  کانال واردات به عنوان یکی از طرح های کاهش تورم نام می برند بیشتر مطرح می‌شود. شاید تورم مقطعی کاهش یابد. اما در دراز مدت با کمبود ارز و دلار مواجه خواهیم شد. و دوباره با افزایش قیمت همه جانبه دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

 

یادآوری

جهت استعلام تمامی مقاطع فولادی از سایت www.digiahan.com دیدن فرمایید. یا برای مشاوره برای خرید و قیمت های بروز دیجی آهن با کارشناسان واحد بازرگانی با تلفن چهار رقمی ۱۸۴۹ تماس بگیرید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن