وارد شوید ثبت نام کنید
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۴۶

قیمت آهن کیلویی (قیمت هر کیلو آهن در سال ۱۴۰۱)✔️

قیمت آهن کیلویی

 

 

قیمت آهن کیلویی چقدر است؟ در میان محصولات مختلف، بازار آهن و فولاد همیشه در نوسان قرار دارد. در برخی اوقات قیمت روز میلگرد، نبشی، تیرآهن، قیمت پروفیل و… به ‌طور عجیبی در روند صعودی و نزولی قرار می گیرد. این موضوع به دلیل تأثیر پذیری زیاد عوامل مختلف و همچنین اخبارهای خارجی و داخلی است.

به دلیل این ‌که قیمت آهن‌ آلات به‌ صورت روزانه افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند، شما بایستی برای خرید  به ‌صورت روزانه تمام قیمت‌ها را استعلام کنید. تا بتوانید در زمان مناسبی جهت خرید هر یک  از محصولات اقدام کنید.

سایت دیجی آهن به ‌عنوان یکی از برترین فروشندگان مقاطع فولادی می‌تواند در خصوص اطلاع از  قیمت نبشی، قیمت تیرآهن و دیگر محصولات مهم و کاربردی به شما کمک کند.  در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص این‌ که قیمت آهن کیلویی به چه معیار هایی وابسته است اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

 

 قیمت آهن کیلویی

یکی از عوامل تأثیر گذار بر قیمت آهن کیلویی میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن می‌باشد. به ‌بیان‌ دیگر هر چه میزان عرضه و تقاضا در یک  بازه زمانی مشخص در نوسان باشد، قیمت آن بیشتر تحت ‌الشعاع قرار خواهد گرفت. قیمت فولاد در حال حاضر در در نوسان است.

از سوی ‌دیگر نیز تورم در کشور روی قیمت آهن  کیلویی تأثیر گذاشته و سبب شده تا بهای آن دچار تغییر چشمگیری شود. به ‌طور کلی برای بررسی قیمت هر کیلو آهن باید به مراجع معتبر اعتماد کرد. این مراجع معمولاً هر لحظه قیمت آهن ‌آلات مختلف را بروزرسانی می کنند و شما می‌توانید به‌ خوبی از اخبار روز داخل و خارج از کشور نیز مطلع شوید.

 قیمت کیلویی قیمت آهن کیلوی امروز

قیمت هر آهن کیلویی به ‌طور مستقیم به  نرخ سنگ آهن و شمش فولاد فولاد بستگی دارد. درحال‌حاضر به ‌صورت روزانه طبق نوسانات مواد اولیه در بازار جهانی روند تغییر قیمت آهن کیلویی و تمامی مقاطع فولادی تعیین می‌گردد. البته به دلیل این ‌که در سال ‌های گذشته افزایش نرخ شمش و آهن را تا حد بسیار زیادی مشاهده کردیم، اکثر خریداران و تولید کنندگان مقاطع فولادی درصدد این هستند تا بتوانند آهن دست دوم و استوک را خریداری کنند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی انواع کاربردهای تیرآهن

 

 این محصولات معمولاً با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌شوند اما کیفیت آن‌ها نسبت‌ به آهن ‌آلات  تازه تولید شده و پایین‌تر است. هنگامی ‌که در یک سازه قطعه‌های فلزی مورد استفاده قرار گیرد،  پس ‌از مدتی تخریب شوند، فولاد و ضایعات آن به ‌عنوان آهن کیلویی دست ‌دوم به بازار عرضه می‌شود. بخشی از آن‌ها همانند میلگرد و پروفیل برای استفاده دوباره انتخاب می‌شوند.

قیمت گذاری آهن کیلویی

قیمت آهن آلات استوک به چندین معیار بستگی خواهد داشت. این معیارها بر امکان استفاده دوباره فولاد مؤثر خواهند بود که عبارت‌اند از:

  • نوع وجنس آن‌ها
  • میزان جوشکاری روی آهن ‌آلات
  • تغییر و اندازه مقطع
  • برش‌های مختلف
  • تاباندگی و انحنا در اثر تحمل بار
  • وجود خوردگی در سطح آن‌ها
  • زنگ‌ زدگی

قیمت آهن کیلویی

دلیل اصلی خرید و قیمت آهن کیلویی دست دوم

یکی از دلایل مهم برای خرید و قیمت آهن کیلویی دست دوم صرفه‌ جویی در موارد اقتصادی است. استفاده مجدد از این محصول آن سبب شده تا بتوان هزینه‌ها را تا حدود ۵۰ درصد کاهش داد. البته باید حتماً سطح کیفی آهن کیلویی دست دوم را نیز در نظر گرفت. بعضی از قطعات که از پروژه‌ها به‌ صورت نیمه جدا شده‌اند و یا اسکلت ‌بندی هستند، داخل مصالح قابل استفاده نخواهند بود و اما گزینه‌های مناسبی برای استفاده مجدد در سازه‌ها می‌باشند.

 

بیشتر بخوانید : اصلی ترین کاربردهای نبشی در صنعت ساختمان سازی

 

  ورود مجدد ان این موارد به چرخه مصرف  سبب شده تا مصرف  انرژی نیز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. زیرا  تولید دوباره هر یک از آهن ‌آلات به انرژی و منابع زیادی احتیاج خواهد داشت. از لحاظ زیست‌ محیطی نیز استفاده مجدد از آهن‌ آلات دست دوم امری بسیار مفید به حساب می‌آید.

 

قیمت هر کیلو آهن دست در سال ۱۴۰۱ چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت مقلطع فولادی به ‌طور کامل با قیمت آهن کیلویی مرتبط خواهد بود. هر چه قیمت محصولات فولادی در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند، قطعاً میزان تقاضا برای این محصولات نیز بالاتر خواهد رفت.

 افزایش تقاضا جزو عوامل تأثیرگذار بر قیمت آهن ‌آلات است. از دیگر فاکتورهای اصلی برای تعیین قیمت نهایی این محصولات می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان تولید
  • نرخ ارز
  • میزان ساخت‌ و ساز
  • بودجه

منبع : www.dailymetalprice.com

منبع : گردآوری و انتشار : دیجی آهن