وارد شوید ثبت نام کنید
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۱

معرفی انواع تیر آهن موجود در بازار ایران

معرفی انواع تیر آهن

 

معرفی انواع تیر آهن و کاربردهای آن .تیرآهن جز مصالح بسیار مهم و کاربردی در صنایع ساخت ‌و ساز محسوب می‌شود. در واقع این محصول یکی از عضو جدانشدنی در ساختمان‌ سازی بوده و هیچ کاری را نمی‌توان بدون وجود آن پیش برد.  این محصول در اندازه و مدل‌های مختلفی طبق استانداردهای تعیی ن‌شده به تولید می‌رسد.

در حال حاضر در کشور ما و تیرآهن‌ها با کیفیت بالا توسط برندهای متعددی به بازار عرضه می‌شود که هر یک دارای مزایای منحصر به‌ فرد خود هستند. در این‌ بین هر یک از مدل‌های این محصول دارای علامت خاصی نظیر H هستند که باعث شده تا افراد بتوانند در شناسایی آن‌ها و بهتر عمل کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد انواع تیر آهن موجود در بازار ایران در توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.برای مشاهده قیمت تیرآهن کلیک کنید

تمامی کشورها در سراسر دنیا برای ساخت تیر آهن‌ ها استانداردهای منحصر به ‌فرد خود را دارند و هیچ گاه استانداردهای کشور دیگری نمی‌تواند برای یک کشور کارایی داشته باشد.همان‌طور که بهتر می‌دانید، برای ساخت یک ساختمان مقاوم که به مصالح متعددی نیاز است. عدم وجود هر یک از این محصولات باعث شده تا مقاومت و استحکام و همچنین روند ساختمان ‌سازی و زیر سوال رفته و کارها به ‌درستی پیش نرود. انتخاب هر یک از این مصالح در ساخت یک ساختمان مقاوم موثر بوده و می تواند ایمنی آن را در برابر عوامل مختلف تضمین کند.

 

معرفی انواع تیر آهن و کاربرد آنها

پیش‌از این ‌که در خصوص انواع تیر آهن موجود در بازار ایران صحبت کنیم، بهتر است که در مورد اهمیت وجود این مصالح در ساختمان ‌سازی توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. تیرآهن ‌های موجود در کشور ایران در انواع مختلفی به تولید می‌رسند و همین موضوع سبب شده تا بتوان برای بخش‌های مختلف یک ساختمان از مدل‌ های مختلف آن استفاده کرد.

به ‌طور مثال جهت افزایش استحکام اسکلت ساختمان‌ها می ‌توان از تیرآهن ‌های بال پهن یا همان علامت اختصاری H استفاده کرد. این  محصولات در  چهار نوع و تیرآهن در بازار وجود موجود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل ‌های پهن یا هاش، نیمه پهن، لانه ‌زنبوری و اروپایی اشاره نمود.

 

 

معرفی انواع تیر آهن

 

علاوه‌بر تمامی موارد اما این مصالح به‌عنوان صفحه‌های کفی ستون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدین‌صورت که تیرآهن‌های با ضخامت و متنوع را با یک دریل کاری کرده و از آن‌ها برای چنین کاری استفاده می‌نمایند. از جمله دیگر کاربردهای این محصولات می‌توان به استفاده برای ستون‌های محکمی اشاره کرد.

شما می‌توانید از مدل‌های بال پهن برای ایجاد ستون‌های مستحکم و مقاوم ساختمان‌ها استفاده کنید. همچنین بهتر است که تیر آهن‌هایی را مورد انتخاب قرار دهید که قطر زیادی داشته باشند. لازم است بدانید که برای ساختمان ‌های بیشتر از یک طبقه باید از این مصالح به‌ عنوان ستون یکپارچه استفاده‌ شود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید: پروفیل ناودانی چیست؟ 

معرفی انواع تیر آهن موجود در بازار ایران

در وهله اول باید بگوییم که انواع تیر آهن موجود در بازار ایران ممکن است از جوانب مختلفی در مدل‌ های گوناگونی قرار بگیرند. در ادامه از  سایز استاندارد و همچنین مدل تیر آهن‌ها را به شما معرفی کرده و توضیحاتی را درباره آن بیان خواهیم کرد.

 انواع تیرآهن از نظر سایز

 

شایان ‌ذکر است که تیر آهن‌ها از نظر اندازه در مدل‌های گوناگونی وجود دارند که عبارت‌اند از:

سایز ۱۲: این محصول دارای اندازه کوچک بوده و نمی‌تواند برای افزایش مقاومت ساختمان و یا سخت مناسب باشد.

سایز۱۴: این محصول بیشترین استفاده را در میان تمام انواع تیرآهن‌ ها را برای ساختمان‌ سازی دارد. قیمت تیرآهن ۱۴

سایز ۱۶: این محصولات در ساختمان ‌سازی خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

تیر آهن سایز ۱۸: تیرآهن‌های سایز و ۱۸ جزء پر فروش ‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار ایران هستند.  می ‌توان برای آن ‌ها از آن‌ها جهت افزایش استحکام دیوار و یا سقف ساختمان‌ها استفاده نمود.

تیرآهن سایز ۲۰: وزن این محصولات بسیار بالا بوده و مقاومت آن طبع بالا می‌باشد. دلیل استحکام و مقاومت و تیرآهن سایز بایست معمولاً در سازه‌های بسیار بزرگ از آن‌ها استفاده می ‌گردد.

معرفی انواع تیرآهن براساس استاندارد

تیر آهن ها از نظر استاندارد نیز در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای استفاده‌ خاص مناسب خواهند بود. از جمله انواع تیر آهن موجود در بازار ایران از نظر استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیرآهن بال پهن
  • نیم پهن
  • لانه زنبوری
  • اروپایی
*پیشنهاد خریدی آسان و به صرفه از دیجی آهن
منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن