وارد شوید ثبت نام کنید
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۸

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر چیست؟ استحکام یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای سازه‌های مختلف است. به‌ همین خاطر از محصولات مختلفی جهت افزایش مقاومت و مستحکم شدن سازه‌ها استفاده می‌گردد.  از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به میل‌گرد بستر اشاره کرد‌.

می‌توان گفت که این محصول جزو ارزان‌ترین و برترین انتخاب‌ هایی است که می‌توان از آن‌ها برای بالا بردن قدرت سازه‌ها استفاده نمود. این محصول از مفتول‌های فولادی با ضخامت ۴ میلی‌ متر ساخته می‌شود. همچنین عاج‌های روی آن تعبیه‌ شده که باعث می‌شود تا با بتن اصطکاک داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد میلگرد بستر و کاربردهای آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. برای مشاهده روز قیمت میلگرد کلیک کنید

بیشتر بخوانید : بهترین میلگرد در صنعت ساختمازی کدام است؟ 

تعریف کلی از میلگرد و کاربردهای آن

میلگرد یکی از مقاطع فولادی بوده که در اکثر ساخت‌ وساز ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با اضافه کردن این مقطع به سازه‌های مختلف می‌توان به آسان‌ترین شکل ممکن ساختمان‌ها را تقویت کرده و آن‌ها را مستحکم ساخت. می‌توان گفت که میل‌ گرد بستر در پروژه‌های متعددی همانند ساخت دیوار،ستون و….مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند درهرصورت باعث استحکام و عدم فرو ریختن آن‌ها شود. لازم است بدانید که میلگرد ها دارای انواع مختلفی دارد که بسته به نوع کاربردی که دارند برای ساخت‌ و ساز  به کار خواهند رفت.

اهمیت وجود میل‌ گرد بستر در سازه‌ها

لازم است بدانید که زمانی‌که زلزله رخ می‌دهد، بیشترین آسیبی که به تمامی ساختمان‌ها وارد می‌شود به بخش سقف و دیوارها است.سوالی که برای افراد در این زمینه پیش می‌آید این است که جهت افزایش مقاومت دیوار و سقف‌ها از چه محصولی می‌توان استفاده کرد؟

می‌توان گفت که میلگرد بستر جزو مقاطع بسیار عالی بوده که می‌تواند به عدم آسیب دیدن دیوار و سقف بر ساختمان‌ها کمک بسزایی کند. در چنین شرایطی استفاده از این میله‌ها برای افزایش امنیت سقف و دیوار انتخاب هوشمندانه‌ای است و همچنین از نظر اقتصادی نیز تا حد بسیار زیادی مقرون‌ به‌ صرفه می‌باشد.

 مزایای استفاده از میلگرد بستر

حال که در مورد کاربرد میلگرد بستر اطلاعاتی را به دست آورده‌اید، بایستی  بگوییم که تمامی صنایع با استفاده از این مقطع فولادی از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ابتدای مطلب نیز گفته شد که یکی از فاکتورهای مهم برای ساخت‌وساز  و افزایش ایمنی و مقاومت آن‌ها دربرابر عواملی نظیر زلزله است. میل‌ گرد بستر براثر مرور زمان از از بین می‌رود. اما استفاده از میل‌گرد بستر باعث شده تا خللی در استحکام ساختمان‌ها ایجاد نشود.استفاده از این نوع میل‌گردها از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است.

استفاده از میل گردهای  بستر نسبت‌ به سایر روش‌ها برای جداسازی سطوح و دیوارها بسیار مناسب بوده و می‌تواند این کار را با کاهش نیرو به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

قیمت هر شاخه تیر آهن ۱۶ امروز چند است؟ برای مشاهده قیمت روز تیر آهن کلیک کنید

 روش‌های استفاده از میلگرد بستر

به‌طورکلی می‌توان به دو روش از این محصولات استفاده کرد که عبارت‌اند از:

 

 

میلگرد بستر

 

استفاده از میل‌ گرد بستر به صورت عمودی

این روش به این شکل است که با او عبور یک آرماتور به صورت  عمودی از بین آجر و بلوک دیوار تا سقف بالا می‌ رود.  البته با این روش دیوار به سقف اتصال پیدا نکرده و با سیمان یا بتن فضای بین آرماتور و یا توش غروب کاملاً پر خواهد شد.

به شکل افقی

در این روش مقاطع با فاصله‌های تعیین‌شده از یکدیگر به شکل افقی جدا شده و قرار می‌گیرند و بین آن‌ها نیز آجر و سیمان استفاده می‌شود.

بررسی حوزه استفاده از میلگرد بستر

می‌توان گفت که از  این محصول در دیوارهای سفالی و آجری استفاده گسترده‌ای می‌شود.همچنین برای افزایش مقاومت دیوارهای باربر و یا غیر باربر نیز به این مدل میل‌گرد کاربرد دارد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های میلگرد بستر می‌توان به استفاده از نحوه جوشکاری مقاومتی اشاره کرد. همین موضوع باعث شده تا بتوان از این طریق مقاومت سازه‌ها را در برابر عوامل طبیعی در برابر زلزله افزایش داده و به شکل کلی در سازه‌های سفالی یا آجری مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند روی میزان مقاومت آن‌ها تاثیرگذار باشد و  به‌منظور رفع مشکل استفاده از این محصول گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

لازم است بدانید که برای استفاده از میل‌گردهای بستر به آب‌بندی نیازی نیست همچنین این روش باعث می‌شود تا سازه در برابر زلزله هیچ آسیبی نبیند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول افزایش مقاومت دیوارها و همچنین به‌خصوص دیوار دیوارهای متقاطع است. افرادی که در حوزه ساخت‌ و ساز فعالیت می‌کنند و از این میلگرد  استفاده کرده تا هیچ برشی را در داخل دیوار ایجاد نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت دیجی آهن مراجعه فرمایید.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن