وارد شوید ثبت نام کنید
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۷

ورق گالوانیزه چیست ؟ و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟

ورق گالوانیزه چیست

 

 

ورق گالوانیزه چیست ؟ تمامی سازه‌های فلزی که ما در اطراف خود می‌بینیم، به رطوبت حساسیت بالایی داشته و ممکن است در برابر عوامل مختلفی همانند حرارت بالا و ضربه حالت اولیه خود را از دست بدهند.

به‌ طور کلی فلزات در برابر عامل‌های گوناگون مقاومت خوبی دارند؛ اما با این‌وجود در تمامی صنایع پوشش دهی آن‌ها از یک سری محصولات استفاده می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به ورق گالوانیزه چیست اشاره کرد.در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد این پوشش بسیار مهم برای فلزات و کاربردهای دیگر آن اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.برای مشاخده قیمت ورق گالوانیزه کلیک کنید

می‌توان گفت که ورق‌های گالوانیزه جزء آن دسته از پوشش‌هایی هستند که به‌ هیچ‌عنوان در برابر رطوبت واکنشی نداشته و زنگ نمی‌زنند. به‌ همین خاطر در صنایع مختلف دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و معمولاً برای پوشش تهیه سازه‌ های فلزی و از آن‌ها به‌وفور استفاده می‌شود.

ساختار این محصولات بسیار منحصر ب فرد است و به‌همین خاطر نیز دارای محبوبیت بالایی می‌باشند. از جمله مهم‌ترین خصوصیات این ورقه‌ها می‌توان به عدم زنگ‌ زدگی  اشاره کرد. همین موضوع نیز باعث شده تا برای اکثر قطعات فلزی استفاده  از این  پوشش انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. برای اطلاع از قیمت ها ی به روز تیرآهن؛ نبشی و … لطفا به سایت دیجی آهن مراجعه نمایید.

 

ورق گالوانیزه چیست؟

به‌طور معمول آهن و فولاد جزو عنصرهایی هستند که ممکن است در اثر عواملی نظیر خوردگی، زنگ‌زدگی و همچنین فرسودگی خواهند شد. درحال‌حاضر برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی برای سازه‌های فلزی و فولادی راه‌های مختلفی را مورد استفاده قرار می‌گیرند. گالوانیزه یکی از فولادهای بسیار عالی برای پوشش‌دهی آهن و فولاد بوده که می‌تواند در برابر انواع عوامل و مقاومت بسیار عالی را از خود نشان دهد.

چنانچه ورقه های فولادی را و با استفاده از فلز روی پوشش دهی کنند، ورق گالوانیزه ساخته می‌شود. اگر پوشش‌ها از بین‌ رفته و یا دچار شکستگی شوند. این ورقه به‌هیچ‌وجه ضربه نخورده و دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود. علاوه‌بر تمامی این دلایل به‌خاطر دلایل مختلفی که در ادامه به توضیح آن‌ها می پردازیم، استفاده از ورق‌های گالوانیزه می‌تواند از نظر اقتصادی نیز تا حد بسیار زیادی مقرون‌به‌صرفه باشد.

به‌جرات می‌توان گفت که ورق گالوانیزه چیست جزء آن دسته از فلزاتی است که به شکل بسیار وسیعی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که این محصول یک عضو جدا نشدنی برای تولید قطعات آهنی و فولادی است. در ادامه درخصوص کاربرد این محصول توضیحات کامل‌تر را به شما ارائه خواهیم داد.

 

اهمیت استفاده از ورق گالوانیزه

درواقع وجود ویژگی‌های منحصر به‌ فردی در ورق گالوانیزه باعث شده تا اکثر صنایع آن را برای پوشش محصولات خود استفاده کنند‌. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ورقه فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید آن بسیار ارزان بوده و می‌تواند تا حد بسیار زیادی نسبت‌ به دیگر ورقه‌ها مقاوم باشد.جوشکاری ورقه‌های گالوانیزه با سهولت انجام خواهد شد. هزینه نگهداری ورقه‌های فولادی و همچنین تعمیر کردن آن‌ها نسبت‌ به مابقی ورقه‌ها پائین‌تر می‌باشد. این نوع ورق‌ه ها دارای ظاهری درخشنده و زیبا هستند و فرم گیری و شکل‌پذیری ورقه‌ های گالوانیزه بسیار بالاست

آیا می دانید قیمت روز نبشی چقدر است؟ آیا از اخرین نواسانات نبشی اطلاع دارید برای مشاهده قیمت روز کلیک کنید.

 

کاربردهای ورق گالوانیزه چیست؟

ورقه گالوانیزه به‌عنوان مهم‌ترین و برترین پوشش برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین کاربرد این ورقه ها  می‌توان به استفاده در کانال‌های تهویه هوا اشاره کرد.

دیگر کاربردهای این ورق عبارتند از:

  • جهت ساخت بدنه
  • سالن‌های بسیار بزرگ
  • ساخت سقف و سوله
  • برای تولید یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه همانند ماشین لباس‌شویی
  • تولید پروفیل
  • ساخت لوله‌های مختلف
  • ساخت تابلوهای برق شهری و صنعتی
  • سایر قطعات فولادی و لباس

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه چیست

 

 

ورق گالوانیزه چیست

 

ورق گالوانیزه چیست دارای  مزایای متعددی بوده و برای ساخت‌وساز قطعات گوناگونی از آن به‌وفور استفاده می‌شود. در واقع افراد با استفاده از این ورقه می‌توانند از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

دوام و ماندگاری بالا

درصورتی‌که این ورقه‌ها را در محیط‌هایی که میزان خوردگی بالا دارند،به کار ببرید.

شما می‌توانید قطعات را بین ۲۰ الی ۷۰ سال به‌صورت کاملاً سالم نگهداری کنید. البته که میزان عمر قطعاتی که از این ورقه‌ها استفاده می‌کنند به قرارگیری ورق در مقابل مواد خورنده نیز بستگی خواهد داشت.

 مقرون و  به صرفه

در ابتدای مطلب نیز به این‌موضوع اشاره شد  استفاده از این روش از نظر اقتصادی تا حد بسیار زیادی مقرون‌ به‌ صرفه می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید : ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 بازرسی راحت

به دلیل این‌که سازه‌ها باید به شکل سالیانه حتماً بررسی شوند. بنابراین باید از روشی مناسب جهت بررسی آن‌ها استفاده کرد و  ورق گالوانیزه به آزمایش خاصی نیاز نداشته و ندارد.

 

منبع : wzppgi.com

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن