وارد شوید ثبت نام کنید
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۵

اصلی ترین کاربرد های نبشی

اصلی ترین کاربرد های نبشی

 

 

اصلی ترین کاربرد های نبشی چیست؟ در سازه‌ های مختلف نبشی یکی از کاربردی ‌ترین مصالحی است که استفاده می‌شود. این محصول در انواع گوناگونی وجود دارد و می ‌توان از آن به شکل فردی و یا و مرکب استفاده نمود. البته که این ‌مورد براساس سازه که شما در نظر دارید، مشخص می‌شود.

به ‌طور کلی نبشی یک پروفیل فولادی بوده که متشکل از دو بال است و در اکثر اوقات این دو بال بر یکدیگر عمود خواهند بود.

البته که گاهی مواقع نیز ممکن است بال ‌های این پروفیل بر یکدیگر عمود نباشند و زاویه میان آن‌ها از نود درجه کمتر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اصلی ترین کاربرد های نبشی اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.برای خرید و مشاهده قیمت نبشی ۴ کلیک کنید.

 

نبشی ها ممکن است از لحاظ کاربرد با یکدیگر تفاوت داشته باشند. همچنین  فاکتورهایی نظیر استقامت نیز در آن‌ها متفاوت خواهد بود. به ‌همین خاطر می‌ توان از آن‌ها در زمینه‌های گوناگونی استفاده کرد.

نبشی عمودی دارای  کاربرد گسترده‌ تری بوده و قیمت نبشی  نیز بیشتر است. مدل‌های دیگر به صورت  کم تری در پروژه‌ های ساخت ‌و ساز مورد استفاده قرار می ‌گیرند. تمامی مدل‌ های این محصول به شکل L بوده و جنس آن‌ها نیز از فولاد و آهن می ‌باشد.

معرفی نبشی

پیش ‌از این ‌که درباره اصلی ترین کاربرد های نبشی صحبت کنیم، بهتر است که به‌ طورکلی در مورد این محصول مهم برای ساخت ‌و ساز توضیحاتی را ارائه دهیم. همان‌ طور که گفته شد، این محصول جزو کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی به حساب می‌آید که برای ساخت سازه‌ه ای مختلف و به شکل وسیعی از آن استفاده می‌شود.

نبشی  پروفیلی است که سطح مقطع آن درست برعکس تسمه فابریک و میل ‌گرد دارای دو ضلع عمود بر هم بوده و در بخش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  نبشی ها همانند مصالحی نظیر میل‌گرد یکی از پر کاربرد ترین و عضوهای جدانشدنی ساختمان ‌سازی به حساب می‌آیند.

تولید این محصولات به‌گونه‌ای است که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و هیچ آسیبی در برابر عوامل مختلف نمی‌بینند. شکل ظاهری آن‌ها شبیه حرف لاتین L است و در حال‌ حاضر در صنایع مختلف جایگاه ویژه‌ای را به دست آورده است. لازم است بدانید که نبشی ها در مدل‌ها و انواع گوناگونی وجود دارند که افراد می‌توانند براساس نیاز خود و انتظاری که از این محصولات دارند، جهت خرید آن‌ها اقدام کنند.

انواع نبشی

نبشی که در حال حاضر یکی از مصالح پر کاربرد می باشد، از نظر روش تولید و ظاهری در مدل هایی متنوع به بازار عرضه می شود.

نبشی از نظر روش تولید

اگر بخواهیم نبشی ها از نظر روش تولید تقسیم ‌بندی کنیم، این محصولات عبارت‌اند از:

  • نبشی پرسی
  • نبشی فابریک

نبشی پرسی

این نوع نبشی از ورقه ای  به طول ۶ متر که از قسمت مرکز خم می‌شود، به تولید می‌رسد و می‌توان از آن شکل‌های مختلفی را در آورد. مواد اولیه استفاده‌شده برای ساخت نبشی پرسی فولاد می‌باشد.

 مدل فابریک

این محصول از همان ابتدای فرآیند تولید به شکل نبشی خط تولید خارج خواهد شد.

انواع نبشی ها از نظر شکل ظاهری

اما  این مصالح ساختمانی از شکل ظاهری نیز می‌تواند در دسته‌بندی‌های متعددی قرار بگیرند.  آشنایی با انواع مدل‌های این محصول می‌تواند به درک بهتر شما برای اصلی ترین کاربرد های نبشی کمک بسزایی کند.

انواع نبشی  از نظر شکل ظاهری عبارت‌اند از:

 بال مساوی

این محصولات با نماد حرف L نشان ‌داده‌ شده و یکی از پراستفاده ترین نمونه‌های نبشی هستند.

 نامساوی

از این محصول در صنعت‌های خاص و منحصر به ‌فرد استفاده می‌گردد. مدل‌های نامساوی در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی به ساخت می‌رسند و تمامی آن‌ها دارای استانداردهای لازم برای تولید هستند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی تولید کننده های فولاد در بازار ایران و جهان

 

 

بررسی اصلی ترین کاربرد های نبشی

 

تا این بخش از مقاله متوجه شدید که که اصلی‌ترین کاربرد نبشی در ساخت ‌و ساز و پروژه‌های عمرانی می‌باشد. اما به‌ طور کلی کاربرد ایمن محصول شامل موارد زیر خواهد شد:

  • برای ساخت خرپا
  • ساخت تجهیزات صنعتی
  • استفاده در قاب‌های فلزی برای ماشین ‌آلات
  • برای بادبند
  • ساخت سازه‌های انتقال نیرو

لازم است بدانید که این محصولات در اندازه‌های ۵۰ تا حداکثر ۱۵۰  میلی‌متر و برای به‌ هم متصل کردن پل‌ها به ستون‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای ساخت محصولات نظیر آسانسورها استفاده از نبشی می‌تواند به استحکام بهتر و ساختار راحت‌تر کمک بسزایی کند. د در حال حاضر هیچ محصولی به اندازه‌ی این مصالح ساختمانی نمی‌تواند برای ساخت سازه‌های گوناگون مناسب و درعین‌حال مقرون ‌به ‌صرفه باشد.

*پیشنهاد خریدی آسان و به صرفه از دیجی آهن
منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن