وارد شوید ثبت نام کنید
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۵

مزایا ورق های گالوانیزه | قیمت های ورق گالوانیزه

مزایا ورق های گالوانیزه

 

 

مزایا ورق های گالوانیزه چیست؟ جزء محصولات صنعتی بسیار پرکاربرد است که با استفاده از فلز روی پوشش دهی  می‌شود. استفاده از این ورق‌ها باعث شده تا قطعات در برابر عوامل نظیر زنگ زدن و یا خوردگی مقاوم بوده و آسیبی نبینند. ما در این مطلب قصد داریم مزایا ورق های گالوانیزه را مورد بررسی قرار دهیم.

به ‌طور کلی یکی از روش‌های محافظت از قطعات مختلف، گالوانیزه است که به واسطه پوشاندن فلز اصلی توسط لایه‌ای از فلز محافظ که معمولاً روی صورت می‌گیرد. در این حالت پوشش بالایی از فلز اصلی محافظت خواهد کرد.  محافظت ورق های گالوانیزه بر اساس ضخامت آن‌ها تعیین می‌گردد. می‌توان گفت که استفاده از این ورقه‌ها از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون‌ به ‌صرفه است و برای تولید این محصولات روش‌های گوناگونی وجود دارد.

آیا می دانید ورق گالوانیزه امروز با چه قیمتی معالمه شده است؟ برای مشاهده کلیک کنید.

 

 

 

تعریف کلی در مورد مزایا ورق های گالوانیزه

 پیش ‌از بررسی مزایا و معایب ورق گالوانیزه، تعریف کلی از این محصول به شما کمک می‌کند تا با اطلاعات بیشتری جهت تهیه آن اقدام کنید. همان ‌طور که در ابتدای مطلب موضوع اشاره کردیم، این ورق یکی از انواع محصولات فولاد بودس کهاز جنس گالوانیزه می‌باشد و پوششی از روی، سطح آن را فرا گرفته است.

قرارگیری روی در سطح ورق‌های گالوانیزه باعث شده تا این محصولات در برابر عوامل نظیر خوردگی، رطوبت، نوسانات دما و …. کاملاً مقاوم باشند. ورق‌های گالوانیزه دارای نمونه‌های مختلفی هستند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ورق گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم اشاره کرد. در ادامه به ‌صورت جداگانه به بررسی مزایا و معایب این محصول خواهیم پرداخت.

 

 مزایا ورق های گالوانیزه

 بکار بردن ورق گالوانیزه در صنایع مختلف این امکان را فراهم می‌کند که تمامی صنعتگران از مزایای متعددی بهره‌مند شوند. از جمله یه آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

 مقرون‌ به‌ صرفه از نظر اقتصادی

شایان به ذکر است که استفاده از ورق گالوانیزه نسبت‌ب ه بکار بردن دیگر ورقه‌ های فولادی، بسیار ارزان‌تر بوده و به شما در صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک خواهد کرد. در حقیقت هر مدل از این محصولات دارای قیمت پایینی هستند و و نیاز نیست که شما مبلغ زیادی را جهت تهیه آن و کنار بگذارید.

 

 ماندگاری بالا یکی دیگر از مزایا ورق های گالوانیزه

 از جمله دیگر مزایای ورق گالوانیزه می‌توان به ماندگاری و عمر مفید بالا اشاره کرد. به دلیل این‌ که این ورق‌ها در مقابل آسیب ‌های مختلف مقاوم هستند، باعث شده تا ماندگاری خوبی داشته باشند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که طول عمر مفید ورقه‌های گالوانیزه چقدر است؟ در پاسخ باید بگوییم که به شکل میانگین و در صورت استفاده درست ورق‌های گالوانیزه گرم یا سرد، بین ۲۰ تا حداکثر ۳۰ سال ماندگاری داشته و هیچ آسیبی نمی‌بینند.

 

 محافظت از قطعات مختلف در مقابل آسیب‌های محیطی

مزایا ورق های گالوانیزه که در استفاده از این ورقه‌های فلزی وجود دارد، محافظ بودن آن‌ها می‌باشد. به‌ بیان‌دیگر می‌توان گفت که این ورقه‌های فلزی به‌علت داشتن روکش از جنس فلز روی در برابر همه صدمات محیطی و همچنین شرایط آب ‌و هوایی مقاوم خواهند بود. به ‌همین خاطر در اگر قصد دارید تا از این ورقه‌ها در محیط‌ های گوناگون استفاده کنید، باید بدانید که می‌ توان به‌ عنوان یک محافظ بسیار عالی عمل کنند.

 

قیمت لحظه ایی: ورق گالوانیزه ۳ شهریار تبریز ۱۰۰۰ رول

 

 وجود استانداردهای لازم در این در ورق‌های گالوانیزه

 یکی دیگر از مزایای این محصولات وجود استانداردهای مورد نیاز است که باعث شده تا همه مصرف‌کنندگان حس اعتماد و امنیت بیشتری را نسبت ‌به آن داشته باشند.

 

 

 

مزایا ورق های گالوانیزه

 

در اینجا بخوانید: ورق سیاه چیست و انواع آن کدام است؟

بررسی معایب ورق گالوانیزه

درمورد معایب ورق گالوانیزه موارد زیادی وجود ندارد. به ‌طور کلی فرایند جوشکاری این ورق نسبت ‌به نمونه‌ های دیگر تاحدودی پیچیده بوده و ممکن است سخت ‌تر باشد.

گازها و بخار های حاصل از جوشکاری گالوانیزه اگر در مدت زمان طولانی در محیط باقی بمانند، سبب بروز بیماری‌های ریوی خواهند شد و ممکن است در افراد سرگیجه و حالت تهوع را ایجاد کنند. به‌همین خاطر پیشنهاد می‌شود که در زمان جوشکاری این ورق ها حتماً از ماسک های استاندارد و ایمن استفاده کنید و همچنین بیشتر از ۴ ساعت با این رویه این محصولات کار نکنید.

 

نتیجه گیری

 ما در این مطلب درمورد مزایا و معایب ورق گالوانیزه صحبت کردیم. درنهایت متوجه شدیم که مزایا ورق های گالوانیزه ماندگاری بالا، و هزینه پایین و همچنین داشتن استانداردهای لازم است.معایب ورق گالوانیزه تنها این است که جوشکاری با آن دچار پیچیدگی‌هایی خواهد بود. برای اطلاع از آخرین قیمت ها لطفا به سایت دیجی آهن مراجعه فرمایید.

منبع : دیجی آهن گردآوری و انتشار : دیجی آهن